14 januari, 2011

Vårinspiration * Spring Inspiration

Vit campanula besöker kryddorna. Trälådan fixar du såhär.


Vill du få lite vårkänsla i hemmet - en enkel blomma kan göra mycket. Jag stoppade en vit blommande campanula i min grönskande kryddlåda. Nästan sommar ju :)

Flera tips på vårig blomsterpyssel finner du här, här, och här.

Fredagsmys! Ikväll ska jag bara bastu, himmelrike!
Minna :)

Do you a want a touch of spring in your home - a single plant can make a difference. I planted a white campanula together with my fresh herbs. Almost summer :)


More early springinspiration here, here and here.


Have a wonderful weekend! I'm going to a sauna - heaven!

26 kommentarer:

Hanna sa...

Heippa Minna!
Tack för inspirationen! Underbar bild!

Precis vad vi ska göra ikväll, basta! Fredagsmys på hög nivå :)

Trevlig helg!
Kram Hanna

Maria sa...

Kiitos, vaikka hanget ovat vielä korkeat, on mielessä kevät.

♥ lille blomst ♥ sa...

I love your blog...simply beautiful!
Hope, you visit my blog to! ;)
Have a nice weekend! :)
Ike

Plupps krypin sa...

Vilket härligt fredagsmys, vackra blommor och bastu.
Kram Yvonne

colores sa...

LOve your arrangements!! SPring everywhere!! kisses

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej finner så mycket inspiration här
så vackra bilder blommor ja allt
Önskar en fin helg
Kram Tina

Marie - Med mina händer... sa...

Åh, så inspirerande! Tänk att vi har våren framför oss... Ahhh, ljuvligt.

Tack för länkarna, så klart ska jag göra en lök-tårta att ha på bordet på kalaset på söndag! Så var det problemet löst. :-)

Mitt hvite hus sa...

Nydelig bilde av vakkert arrangement..

god helg =)

klemmer

Maleviks Rosenträdgård sa...

Härligt Vårligt :)

missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon
Ha det gott
Håkan

N I N N I sa...

Åh ja snart får man välkomna våren. Tänk när det börjar smälta - snön alltså - skönt!

Dessie sa...

Vilken ljuvlig bild!

En trevlig helg önskar jag dig också.

Kram Dessie

Lina sa...

Inspirationen tackar ajg för!! Nu längtar jag ännu mer efter våren!! Stor Kram

Zink & vita ting sa...

Härligt att komma hit och få lite vår känslor!
Här har det snöat hela dagen och våren har känts långt borta...

Kram Mimmi

Cassie sa...

My house is currently full of flowers to try to usher in Spring a little earlier!

Wishing you a wonderful weekend.
xx

Bleka tänderna sa...

I love the idea of placing the plant in a wooden box, and white is a perfect reminder of spring...
Very refreshing photos!

Made in Persbo...Carina sa...

Hej, det var ett tag sedan jag tittade in här nu och jisses vilken snygg header du skapat! Nu blev jag sugen på att fixa till en vårigare header till min blogg också. Den känns väldigt mycket höst.

Ha det gott!
Kramar, Carina

Välkommen sa...

Man blir så pigg och glad av att läsa din blogg.
Tack för allt du delar med dig, det inspirerar.
Vink vink från en helt färsk bloggare :)

Nordingården sa...

Här blir man ihjälinspirerad Minna!!! Allt är så vackert, som du tar vid... åh vilket ställe ert uthyrningshus är,så smakfullt inrett, en kollega ska ev hyra det av er i sommar efter tips fr mej, jag tror de bokat! Jag skulle inte ha ngt emot att bo där själv en vecka el två, ljuvligt!! Mari.

linnea-maria sa...

Åh vill man ha ögongodis så hittar man det här! :)
Ha en fin vecka! /Therese

Charlotta ♥ ohlovely.se sa...

Åh, vilken ljuvlig blogg jag hittade här! Helt underbart, för en tjej som mig som älskar blommor och naturen. Älskar allt vad blomsterarrangemang heter, tusen tack för all inspiration.

Denna bloggen läggs till bland favoriterna direkt. ♥

Ha en fortsatt fin dag.
/C.

anna k. sa...

Wow, nu har du ju fått till mallen!!

Husprojekt Drömhus sa...

Den här bilder var ju ljuvlig!! Nu fick jag en liten gnutta vår i mig & det behövde jag minsann :) Kram Tiina

vicki sa...

Minna- what a beautiful photo- such a lovely idea to bring a touch of spring to our cold gray winter! Your inspirations are just the warmth I need!
Vicki

Randi sa...

Du har en enorm förmåga att vara kreativ. Och resultatet blir alltid såååå vackert. Jag köpte faktiskt en låda med clementiner, som nu står här och väntar på att antikbehandlas för att omvandlas och fyllas med just vårblomster. Tack för din inspiration!
Kram Randi

Gilda sa...

Hello my name is Gilda, I found your blog by accident. I find it especially beautiful photos. I also discovered that we have many friends in today comune.Da follow all your posts. A hug from Italy

biancamargherita sa...

beautifull inspiration!!!!I have found now your blog...and now you will be in my bookmark! baci e abbracci from Italy