25 mars, 2008

Savoy kål





Tusen tack för era härliga påskhälsningar - önskar ni hr haft det lika trevligt som jag. Huset har varit fylld av nära och kära hela helgen, kan det bli bättre?!!
Drunknar i blommande pärlhyasinter, fantasin börjar tryta vad jag ska hitta på med dem...här är i alla fall en bukett med rosor, tulpaner och - pärlhyasinter. Inlindade i blad från savoykål, supervacker och spännande material. Många har säkert sett Rosie's vårbrunchartikel, om inte...skaffa tidningen genast, verkligen underbara bilder.

Tisdagskram, Minna : )

38 kommentarer:

Fru A sa...

Tänk att kål kan vara så dekorativt :D

Randi sa...

Sagolikt vackert och dessutom kreativt!
Kram Randi

Solan sa...

Vad vackert det blev med savoykål. Tänkte lite på vad man kan göra mer med den än att äta då jag lade in den i frö-butiken. Man kan ju odla den hela vintern och nu ser jag ju fler användningsområden. Vad fiffig du är. Ha det gott. // Solan

Dadda sa...

hej!det är min första gånger jag tittar in hos dig, och är verkligen imponerad, du är så duktig. vackra bilder...kram dadda

Lisa sa...

That is just so beautiful and gorgeous! You are so creative! I love to peek at the inspirational boquets you make!
Adore you!
Lisa
coastal nest

Fridhemspinglan sa...

Behöver ingen tidning.
DINA bilder räcker!!!

:)

Lena Kristina sa...

Vilken härlig bukett!
Tänk att man kan använda grönsaker på det viset, bara fantasin som sätter stopp......
//Lena

Jan sa...

I love those colors together. Just so springy and beautiful. I love how your wrapped up and is sitting in that cute silver container. You make me happy.

Lina sa...

Åh så vackert! Visst är det härligt att blanda frukt och grönsaker med blommor!

Annika Christensen sa...

Ingenting förvånar mig längre när det gäller dina arrangemang. Sagolikt vackert.
Är barnen friska igen?
Ha det bra
Annika

Under en vind sa...

Vad snyggt! Dina kreationer har inga gränser.....så vackra!
Kram!

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Otroligt snyggt och vackert fotograferat.

lottens vita och gröna sa...

oh aldrig sett så vacker kål! underbar bukett! kram lotten

Annu/annujaliinu.com sa...

Voi Minna, kuinka ihana kaalikimppu!

sofia sa...

Underbar!!
Hoppas du haft en lugn o skön påsk!!
Kram

Johanna sa...

Vilka vackra bilder :) Vänligen Johanna

My lovely cottage sa...

At least YOU bring the spring into our house, thank you. Take care, yvonne

Guldkant På Livet sa...

Å så läckert med kålen och rosorna med ohyggligt vackra foton! Mari.

Roslagsdrömmar sa...

Åh vad fint med kålen runt blommorna så där! : )

Kram Maria

lilith sa...

Vad fint färgerna passar ihop! :)

Lotta sa...

Mycket fin bukett, vad du är fyndig :) Nu får jag genast lust att köpa kål och rosor :) Tack för titten 8`)

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Har tidigare lämnat en kommentar som blev anonym, men det vill jag inte vara. Alla barn i början..... Savoybuketten är fortfarande lika vacker.
Kram

Smycka dig sa...

fantaaastiskt så kreativ och duktig du är...kålen är ju ett läckert tillbehör till buketten.

Dina bilder är oxå fantastiska...du är duktig på att fota
Kram
Lotta

seelenruhig sa...

I'm fascinated!! The greatest ideas are so simple to realise... BRAVO!!!!!!! Greetings from Ellen

Hem & Lyckas Mia sa...

Vilka underbara bilder, så smart med kålen! kram!

Katariinas living sa...

Så underbart vackra bilder!! Du är så kreativ:) Tack för inspirationen

Kram/Katariina

anna.a sa...

Vad vackert!!Helt underbara bilder!!
/anna.a/dromhem.blogg.se

enfantsdumarais sa...

Very very beautiful picture...

Helena sa...

Hej Minna, sagolikt vacker bukett. Jag söker inspiration till min brudbukett och önskar min fantasi är lika god som din när det blir dax för skapande i augusti!

Här tittar jag gärna in igen!

vänligen Helena

www.franskaliljan.blogg.se

magi sa...

Hei!

Ymmärsin vasta nyt, että sinulle voi siis kirjoittaa ihan suomeksikin. Tämä helpottaa asiaa valtavasti. Olen seurannut upeita kukkataideteoksiasi ja ihailen taitoasi suuresti.

Vit Choklad sa...

Åh Gud vilken vacker blogg du har! Jag blir så glad av de fina bilderna så jag får lust att ge dig en puss! :-) Är det ok om jag skriver om dig i min blogg? Trevlig helg!

Lella sa...

Fantasin tryter????
Tänkte just innan jag läste texten, hur kommer hon på alla underbara arrangemang?!
Underbar bukett helt enkelt,
kram.

purple sa...

Åh, vad fint, så snyggt med kålen.

Arga Mamman sa...

Vilken underbar sida du har! Hoppas att det är OK att jag länkar till dig... som inspiration i min kaotiska vardag... Kram!

Moderncountry sa...

Ååå så vakkert Minna!! En herlig bukett av de vakreste, og ikke minst overraskende kombinasjoner. Her blir det også brukt endel kål i buketter, men det er kanskje fordi det blir produser så mye av det her? hihi..

I dag var det vårvær, sola skinte himmelen var blå og fiolene på engene begynte for fullt å blomstre. Fioler som lukter så godt. Vakkert syn og deilig duft i bilen!

Håper alt er bra med deg og lille Selmer. Ha en fin Søndag i morgen!

Klemmer fra Aina

beas barnslikheter sa...

Tänk att något så illasmakande som kål kan vara så vackert att se på. En av livets kontradikter - ungefär som att det som är gott oftast är onyttigt att äta. ;-)

Designe sa...

Himmel så vackert! Helt enkelt underbart och fina bilder oxå!:)

jeanette sa...

your are a very creative person, i love your boquets of flowers, you make me happy too