31 december, 2010

Trälådor


Ja, jag vet att nu är det dags att önska Gott Nytt år o allt det där, men jag måste bara tipsa lite.. innan det är för sent.

Trälådor nämligen, det finns just nu en del i omlopp i mataffärer. Fina frukter & annat julelyx transporteras i mindre söta lådor. Dessa innehöll torkade fikon. Jag paxade dem redan innan jul, och snälla som de var så sparade personalen i vår Ica Kvantum i Hörby dem till mig. Perfekta till mycket. Med lite kaffesump de lite patinerad utseende.

Fråga på i din affär alltså. Innan de fina lådorna hamnar på tippen. (Även nyårsraketerna transporteras i trälådor för det mesta. Nu köper vi inga sådana i vår familj, så jag har ingen färsk info... )

I all hast,
Minna :)

21 kommentarer:

Maleviks Rosenträdgård sa...

GRYMT FINA :)


。☆*☆ 。★。\|/。★。☆*☆。
☆ GOTT NYTT ÅR ♥ 2011 ☆
。☆*☆ 。★。/|\。★。☆*☆。

missa inte

H
A
P
P
Y

N
E
W

Y
E
A
R

P
A
R
T
Y

Välkommen att vara med
Håkan

gabraj sa...

Happy new year !

Gabriela

Nette Cecilia sa...

Gott nytt år!Nette

MariCrea sa...

Happy new year Minna!
Mari

Sarppu sa...

Happy New Year 2011. Hyvää Uutta Vuotta.

It's me sa...

Thanks for a wonderful blogging year Mina ......

★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

A REALLY GOOD AND HEALTHY 2011 !!!

WARM HUGS FROM ME ........

Virpi sa...

Idearikasta Uuttakin vuotta 2011!

the shed sa...

***GOTT NYTT ÅR***
En stor kram till dig Minna, för all inspiration under hela december!

Kram Tina

Titti sa...

Kaikkea hyvää uudelle tulevalle vuodelle, Sinulle ja perheellesi!♥

Änglarnas hus sa...

Tack för ett bra tips! älskar fina trälådor så..

Ett Gott Nytt År vill jag nu önska dig!!

Och ett Varmt Tack för all inspiration du bjuder på..

Vi ses under 2011!!

Kramis Sanne!!

susanne blomqvist, florist, yrkesvävare, trädgårdsmästare sa...

va bra att du tipsade om detdär med kaffe, det har ju bara inte fallit mig in att fråga efter dem i butiken då det är gamla lådor jag tycker om, men man kan ju såklart 'föråldra' dem =)
gott nytt år!!
susanne

Madame C sa...

Tack för detta och alla andra fantastiska tips och all fin inspiration under 2010! Tack också än en gång för den fina adventsvinsten:)
Gott Nytt År 2011!!!!!
Charlotta

Tomaszowa Chata sa...

Hi:)
I wish you & your family a very Happy New Year !

Kate from Tomaszowa Chata

Lenemora sa...

Hei!
Vil bare takke for alle de inspirerende bildene/innleggene du har lagt ut i det året som har gått, takk for at du blogger!
Ønsker deg og dine et godt nytt år 2011, måtte det nye året bringe frem det beste for dere!

Klem Lenemora

ANETTESHUS.COM sa...

Takk for en underbar vakker og inspirerende blogg!!! Gleder meg til å følge deg videre i 2011! Et riktig GODT NYTT ÅR ønskes deg og dine, kjære bloggvenn!!


STØRSTE klemmen
Anette:)

Pia sa...

Vilken idé!!!

Gott nytt år 2011!!!
-Pia-

Irene sa...

Hello,
Here from Fifi.
May you always see beauty and amazement in the ordinary.
Happy New Year.

Kristina sa...

Vilka fina tips om lådor jag som älskar att samla på olika saker
och dina bilder va fina de är!
länge sen jag besökte din blogg
jättefint har du
mvh Kristina

makyloua sa...

on peut faire pas mal de choses avec ce genre de caisses, je trouve ça très sympa avec les végétaux

kristinco sa...

Que 2011 t'apporte joie, amour et pleins de petits plaisirs au quotidien ! Meilleurs voeux !

Therese sa...

Åh, det var ett fantastiskt tips, men tyvärr har de 30-tal butiker jag varit i kontakt med inte fått hem några trälådor i år, så tyvärr verkar jag vara för sent ute...