Jag vill, jag kan, jag ska! * I want, I can, I will!

Jag är verkligen glad för mitt lilla "supporting" projekt. Inte bara för att jag kan hjälpa andra, utan också att jag är så himmelens nyfiken - och nu får jag stå på första parkett o höra alla dessa historier om drömmar och hur de har blivit verklighet. Ni är fortsatt välkomna att skicka in era mail... jag har inga planer på att sluta än :)

Ta-daa, här kommer Sofia och berättar sin saga. Hon ville, hon trodde på sig och hon förverkligade! Tack och all lycka till, säger jag. Och puss och kram till er alla där ute, ni kan om ni vill! Tack för att just du kom o hälsade på! 

I'm surely happy for my little "supporting"-project. Not only because I can help others, but also for private reasons: I'm hopelessly curious! Now I get a change to hear all these wonderful personal stories about peoples dreams and how they're taking shape. You're still welcome to mail me about your businesses...I have no plans to stop here :)

Here's Sofia presenting her pictures for kids rooms. Thank you and good luck to you Sofia. And hugs and kisses to rest of you out there! You can if you want! Thanks for stopping by!

www.barntavlor.se



Sofia berättar. - Jag kände mig bara så träffad när jag läste ditt inlägg Minna. Jag har precis tagit steget ut i ovissheten. Jag hade en jättebra anställning som Art Director och en lön som kom in på kontot varje månad. Jag trivdes egentligen väldigt bra på jobbet men jag kände ändå att jag ville ha en rejäl utmaning och stå på helt egna ben. 

Så efter mycket grubblande och funderande på semestern i somras, så sade jag upp mig när jag kom tillbaka.
Den 1 oktober stod jag där helt själv och utan inkomst. Så spännande! Och skrämmande! Jag har så mycket idéer om vad jag vill göra. Först så startade jag upp en liten webbshop med egenillustrerade barntavlor och jag kunde aldrig tro att det skulle komma så många beställningar som det gjorde. Jag är så glad och tacksam över det! Webbshopen håller jag på och utvecklar hela tiden med nya motiv. Det kommer även fler och fler med icke-barnmotiv och så småningom kanske det blir en webbshop till med blandade tavlor för hela familjen. 

Utöver det så jobbar jag som formgivare åt några olika kunder och hjälper dem med trycksaker av olika slag. Det kan vara broschyrer, tidningar, annonser och just nu håller jag på med en superrolig bok som förmodligen kommer i bokhandeln i september. 

Jag har även nyligen startat en blogg (www.hildashem.se) där jag bloggar om inredning, bakning, trädgård och pyssel. Mina dagar är nu fyllda med aktiviteter för att få min verksamhet att komma igång.

Nu har jag varit egen i snart 4 månader och aldrig har jag jobbat mer än jag gör nu och heller aldrig haft så roligt. Det är en sådan kick att vara sin egen lyckas smed. Jag önskar att fler som har drömmar ska ta chansen, även om det är skrämmande. Hälsningar, Sofia