18 januari, 2011

Blomsterverkstad supporting small businesses

Jag beundrar modiga människor. Som vill, vågar och genomför. Utan att vara rädda att göra bort sig. Ärliga själar som tror på sig själva.

Förutom att det bor en myspysälskande hemmafixare i mig så göms här även en medmänniska med önskan att hjälpa.

Alla kan hjälpa. Med eller utan pengar. Ensamma grannen. Svältande barn. Vilsna vänner. Mannen med käpp.

Jag väljer att hjälpa bl a med hjälp av min blogg. Jag vill hjälpa modiga människor som har startat eget och kämpar varje dag med allt vad det innebär att vara sin egen (och det är en hel del kan jag intyga).

Har du (eller känner du någon med) ett litet företag och känner att min blogg hade varit det rätta forumet att nå ut med ditt budskap - hör av dig. Skriv ett kort mail innehållande följande:


  • startår
  • antalet anställda (max två)
  • sysselsättningsgrad (har du en anställning vid sidan av)
  • familjesituation
  • affärsidé (kortfattad)
  • hemsida (ett måste)


Hjälpa kan man på många sätt,
här värvar jag medlemmar till biståndsorganisationen IM.

De valda företagen får gratis annonsplats här på bloggen i form av ett inlägg (text & foto från företaget)  och en banner i vänsterspalten.

Varmt välkomna ett höra från er!

Minna :)

I like helping people. Since I have quite many readers I've decided to use this position and support small business by free ad space.


I you have (or know someone who does) your own company and feel that my blog would be the right forum for your ad, please write me a short mail including following:

  • year you started
  • how many employes (max 2)
  • fully/halftime/other (do you have another job?)
  • familysituation
  • business idea
  • webpage (a must)
After your company is accepted I'd like to have a short text & image presenting your company that I will do a post on. You company's banner will be placed on the left column.

13 kommentarer:

Angelina sa...

I don´t understand a word as always but I really love your pictures... AMAZING ♥

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilken toppenidé.... Vad go' du är!!!

Kram
Charlotte

colores sa...

I also don´t understand anything but always a pleasure to visit your flowerful world!!!

Jeanettes hus sa...

Minna,

Tänk om man kunde lägga dig i en kopieringsmaskin och duplicera dig massor av gånger.....
Världen vore så mycket finare då.

Du är ju själv en av de beundransvärda som vågat starta eget företag och dessutom anställt Marie. Det är en sann glädje att läsa att Du vill ge många andra en chans att synas och växa.
Heder till dig vännen.

Love
Jeanette

Dessie sa...

Vilken fin idé du har! Är mycket imponerad av människor som du som verkligen vill värna om sina medmänniskor.

Ha en fin dag.

Varm kram till dig/ Dessie

Blomgrens sa...

Oj, så generöst. Vilken omtanke. Jag går i tankarna att starta eget men vågar inte riktigt. Jag skulle tycka det var jättebra att ha en mentor. Är det något du skulle kunna tänka dig?

Ann-Mari sa...

Way to go! Du inspirerar och hjälper. Allt gott till dig!

Ann-Mari

kenavo sa...

May I present our small business;
www.ecovacancesbretagne.com.
Me and my husband startet in 2005 by building 2 strawbale gites at theWestcoast of Brittany.
We also have a guestroom in our house on the mill in the Monts d'Arree.

Thank you for your support, Kenavo

me and alice sa...

Hej goa Minna!
Du är helt fantastisk! Tänk om hela världen var full av så fina människor som du! Tänk vilken värld vi skulle ha då!

Stor kram till dig!
Susanne

Tigris Predikantan sa...

Hälsar en snabbis, tro inte jag är inne här för jag inte skriver, jag är inte tillbaks i min blogg ordentligt än bara!

anna k. sa...

Minna, du är helt underbar - vilken fantastisk idé att använda din blogg som verktyg för att andra ska nå ut till din stora publik!

Du rockar järnet tjejen!! Puss!

Renée sa...

Och så kallar du _mig_ 'stjärna'! Den som sa're va're :-)
Visste inte att du var engagerad i IM! Har jag sagt att jag jobbade där många år "som ung"? I huvudkontorets reception. Mycket intressant och spännande på många sätt.
KRAM!

Virginie sa...

Hello !
I'm Virginie, teacher for 6 years old children, in Alsace, France.
10 months ago, I started to blog, with 2 friends, with Fleurs et Rayures : sewing, embroidery, paint...
10 Oktober 2010 (10/10/10, my birthday!!), I officily started my own business (halftime) with La Boutique de Fleurs et Rayures.
I don't speak well english, but I hope it's approximately clear...
Appointment on www.fleursetrayures.blogspot.com !
Virginie