Tomatrapport * Tomato report



Jag får tacka ännu en gång för alla tips jag fick till mina gröna tomater. Ovan ser ni dagens gröntomat-projekt (jag sa att de än många... så många att nu leker jag med maten igen :))

För övrigt kan jag rapportera att Lindas Green Tomato Tart var en succé, att få tomaterna mogna på fönsterbrädan fungerade sådär... jag försökte göra stekta gröna tomater också, men förutom att jag brände en sats så funkade inte dessa små grönisar särskilt bra, de försvann nästan och kvar blev rätt så sur smak.

Och idag ska jag göra Carinas Grön Tomatmarmelad. Vad det är skoj med egen köksträdgård - och massa underbara vänner som hjälper en sån här wanna be -husmor.

Blåsiga kramar,
Minna :)

Thank you one more time for all the recipies for my green tomatoes. Above my GreenTomato -project of the day. I've got so many of them that I'm playing with food - again.
.
I can also report that Lindas Green Tomato Tarte was delicious, trying to get the tomatos get red on windowsill did not work very well (they rot). I also tried to make Fried Green Tomatos. First ones I burned badly, the second ones wanished and were really sour. I guess the little tomatos I've got don't work so well for that purpose.
Today I'm making Carina's Green TomatoMarmalade.
.
It's so fantastic with my own kitchen garden - and friends that help this wanna-be housewife.

Hugs, Minna :)