Stiliga Stilfloristerna



Förra veckan körde jag förbi Linköping och hälsade på sonen 
som börjat plugga där! 
Klart jag vill lära känna stadens blomsteraffärer nu när 
tillfälle gavs. Det är så kul
 att se dessa insta och Facebook-kompisar på riktigt. 
Första stoppet var Stilfloristerna
Och det blev ju inte bara ett kort stopp, utan ett härligt 
besök med lång pratstund med 
ägarna Jimmy Englund och Joakim Anrell. Vilka driftiga killar! 



Jag älskar när folk är målmedvetna, älskar och jobbar för sin sak. Det kan man lugnt säga att dessa killar har gjort. På kort tid har de lyckats bli valda till Årets butik, har lysande business och hela 76.000 gillare på Facebook. Wow, säger jag, får nog gå kurs hos dem. 
Butiken är stilren (haha) och det finns en röd (svart) tråd som lyser genom hela konceptet.


Jag lyckades pricka in Alla hjärtans dag för mitt besök. Inte så bra för att få en helhetsbild av butiken. Mycket rött och kärlek den dagen :) Men den här typen av bindning ser man ofta hos dem.


Vårtecken hos Stilfloristerna - rosenkvitten i all sin prakt! 
(tog säkert hundra bilder på dem, så vackra!)



Talangerna bakom Stilfloristerna, Joakim Anrell och Jimmy Englund. 
Jimmy är världskänd florist och inspirer som en av de handplockade blomsterkonstnärer på tidningen Floral Fundamentals. Joakim har sin bakgrund i trädgårdsvärlden och står bakom konceptet och all marknadsföring. Tillsamman bildar de ett oslagbar team och Stilfloristerna valdes till årets butik i Linköping 2016. Det som imponerar är deras målmedvetna sätt att jobba miljömedvetet och i stort sett enbart med ekologiska blommor och produkter.


Svarta väger är effektfullt och följer företagets grafiska koncept.


Läcker kruka som grund för en plantering med rena linjer.


Avslutar med en läcker bukett by Jimmy precis i min smak.


Jag tackar för en härlig stund och ser framemot att nytt besök!