Vacker och inspirerande påsk!



Idag vill jag önska er glad påsk. Glad, vacker, avslappnande, kreativ, skön, solig, kärleksfull, spännande, rolig, lugn, harmonisk, inspirerande påsk som ni kan tänka tillbaka som en av de bästa. Hur ni gör och vad passar just er bestämmer ni själva. Bara så länge ni mår bra av det!


Med dagens bilder vill jag sprida inspiration och glädje. Är så tacksam för att kunna göra det. Ibland tycker jag att detta eviga blomstertjat och bloggande är rätt meningslöst, men så händer det. Människor jag träffar eller får mail ifrån som berättar om att mina bilder gör skillnad. Att de blir glada och inspirerade. Att de mår bättre. Då blir jag glad. Och inspirerad. Och mår bättre. Det jag gör gör skillnad. Det har alltid varit viktigt för mig, att göra skillnad för någon. 


Styling Marie Samnegård
Så det är vad jag försöker göra vidare. På mitt sätt. Hoppas du kan göra det som är viktigt för dig. 



Nu kom jag inte på ngt mer att babbla, nu får ni bara kolla på bilderna :)


...och känna påskkänslorna infinna sig. Det här med fjärdrarna är lite jobbigt för mig. Vill definitivt inte uppmuntra till djurplågeri, men älskar fjärdrar. Ska forska lite i saken och se vilka alternativ vi fjäderälskare har. Djurens rätt har tagit fram en idé till djurvänlig påskdekoration. Snabbkollen visar att alla fjädrar kommer från fåglar, det finns inga syntetiska (och det vet jag inte om jag hade velat ha heller). Läs mer här


Men nu deppar vi inte ihop, utan hedrar fåglarna med de fjädrar vi har och sen köper vi inte nya.

Styling och foto Helena Lyth

Kreativa pysslare Helena Lyth visar hur man kan göra istället. Fantastiskt fina pappersfjädrar!Läs mer på hennes blogg.

Sådärja! Nu kommer det en kram härifrån och sen ses vi snart igen :) Lev livet under tiden!