Mera balkongodling

Nu är kryddkrukorna på plats på balkongen.

Var jag än bor, vill jag ha egna kryddor.  Med balkong är kryddodlandet lätt som plätt... ett par stora odlingskärl och ett gäng kryddor från plantskolan - och saken är biff, med kryddsmör :)

I år har jag planterat mynta av olika slag (funkar så bra i smoothies), persilja (slät- och krusbladig), rosmarin, gräslök, ananassalvia för de fina bladen, citronmeliss så klart (växer som ogräs), brokbladiga varianter som ananasmynta har jag också för att ge lite liv åt helheten, och en stjärnöga så klart som en liten färgklick. Och muehlenbeckia (plättar i luften) för sirlig utfyllnad.

Samma gäller som i all övrig trångodling: mycket vatten och näring. Ett tips är att använda plantjord med långtidsverkande gödsel, ekologiskt så klart.

Krukorna är av återvunnet gummi och passar super till balkongodling med sina rejäla handtag. Mina är från Rusta.

Smaklig sommar!
Minna :)