Blommor på burk

Glasburkar som vaser



Hejsan,
Nu är det Gerda som knappar på tangenterna.
Jag får vara gästbloggare hos Minna framöver och detta känns lite pirrigt ska jag berätta för er.
Minna har ju skämt bort er med de underbaraste bilder från hennes blomsterkonster men jag hoppas att jag också får duga.
Framöver kommer jag att inspirerar er med fina kransar, vackra stilleben, blomsteruppsättningar, pysseltips och blomstertips.
Hoppas jag kan inspirerar er till att skapa med era händer.

Tomma glasburkar blir för mig sällan glascontainer mat. Jag ska säga er att jag har en hel del här hemma(stackarens skåp och pysselrum).
Glasburkar kan blir praktiska förvaringsburkar till små saker, de kan bli en rolig gå bort gåva med lite hemmagjord sylt eller hembakade kakor i eller så kan de bli små vaser till blommor.
Denna gången la jag blommorna kortklippta i vattnet. På så sätt blir det lite mer spännande vad som finns bakom de runda glasväggarna.
Jag använde lite syrener, hundkex och några blommor från en näva.

Ha en skön dag!
Kram Gerda