11 april, 2011

White or green?

Ljusstakarna efter...


Well, vad tycker ni? Mannen fick hosta och assistenten var nog också sådär om mina pimpade ljusstakar (som jag berättade om här)... Jag tycker de är häftiga. Passar inte in i huset kanske, men i växthuset är de kanon. 

Well, what di you say? Hubby did not do thumb up, l'assistent was quite difficult to read, but I love them! I told you about my painting project here - and this is how they turned out. Nothing for indoors probably, but in the green room they are adorable.


Ljusstakarna före

Så här var de före. Inte hemska alls, men lite blaijfisar...nu är det vår och jag vill ha färg!!! I tre lager!

Tips på ytterligare en påskdekoration:

På ljusstakarna små fågelbon av björkris - och de har fått var sin blomma/dekoration. Dessa hade passat vid middagsbordet, även i huset (tolkar ni detta såsom jag... jag vill uppenbarligen inte in i huset... men hej, vem vill det när det är vår o sol o fågelkvitter ute!!)

Vad säger ni då, vitt eller grönt :)  (jag blir inte ledsen om ni gillar de vita, har hört att det skulle vara inne just nu, he he)

Kram, Minna :)

This is how they looked like before the redo. Not bad at all, but a bit pale... but it's spring and I want color!!! In three layers!


Here you can also see an easy decorating idea - place bird nests on the top of the chandeliers. Mine are made of birch. In the nest you can put whatever you like - I like flowers and sweet eggs. These would do lovely indoors as well (but hey, I don't want to be indoors, it's spring , sun and birds are singing outside!)


Well, lets hear what you think, white or green? I won't be sad if you vote for the white ones, I've heard that it' s in at the moment :)


Hugs, Minna :)





25 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

De gröna var jätteläckra!!! Passar absolut inomhus också :-)

Kram
Charlotte

Bohemian sa...

Wow this is a tough one, I lik both... but I must say for some reason the Green is drawing me today. And I might do BOTH in a vignette since White and Green compliment each other so well.

Dawn... The Bohemian

Linda P sa...

JAg gillar de gröna skarpt!!

Heksedamen sa...

Oh jeg trodde du hadde malt de hvite! Og ble så lei meg, for de grønne var myyye finere!!! Jeg stemmer GRØNT!!! :D
Nydelig dekor... må nok herme... jeg har turkise staker selv :D

Magia da Inês sa...

ઇઉ ✿ܓܓ♫♫
Olá, amiga!

Passei para uma visitinha...
Que arranjo mais doce, suave e bonito!
Você tem bom gosto!!!
Um lindo domingo!
Beijinhos.

♫♫.•*¨*•♫♫¸
°•♥° Brasil
°°•✿♫°.•

Linda sa...

Begge deler er fint til hvert sitt:) Synes dine var superfine:)

Jeanettes hus sa...

Hi hi,

Du skall se vännen att Du skapar en ny trend!!!!
In med färg igen!

Men för min del nej tack, har varit där...... mitt vita får bi kvar. Börjar jag bli tråkig eller????

Kramisar

Sara sa...

Ehdottomasti vihreä! Varsinkin, kun olet maalannut sen noin ihanan 'kulahtaneeksi'...

Susanne sa...

Superläckra.....de gröna passar precis till fågelbon, är det okej att "härma" dig....fräckt på påskbordet, kliar i fingrarna har lust att rusa ut direkt ;))
kram susanne

M/S Design sa...

Dom vita såg lite tråkiga ut, men det var en vågad grön du drog till med.
Läckert/Mariana

Solhatten - Isas Trädgård sa...

Hej Minna !

De gröna är superläckra ... vilken snygg grönfärg !!! Vi behöver absolut mer färg efter den här långvariga "vita eran" !!
Håller med andra som skrivit här ... det börjar klia i fingrarna efter att rusa ut och leta björkris och besöka loppisar efter lämpliga stakar ! Vilken inspiration du ger oss !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Tusenfröjd sa...

Jag tycker de gröna är vädligt vårigt läckra!
Ha en fin vecka!
Liv

Torprosen sa...

Helt underbara...blir såå glad att se lite färg, mera sånt!Dessutom min favoritgröna färg!Kram från Torprosen

Ninette sa...

Tycker dom är jätteläckra som gröna! och jättebra tips med ljusstakar o fågelbon o blommor. Gillar din blogg, har inte kommenterat tidigare, men läst med jättelänge!

Anna sa...

Sköna gröna utan tvekan.

Kram
Anna

Tulipa sa...

Jag håller på de gröna!

Kram Mariette

Svenska Blomsterbloggar sa...

Supersnygga båda två!!! Men måste säga att det är lite svårt att säga vilka som är "bäst" eftersom dom två fotona är ur olika perspektiv ...
Men med vitfärg blir det mer konstrast mellan fågelbona/vårlökarna och själva ljusstakarna, båda syns mera. Men dom gröna är nog snyggast för sig själva, utan fågelbona ...
Haha... det där får du själv tolka!

Kram
Emelie

Blomsterverkstad sa...

Grönt är skönt, grönt är skönt :)))

Härma allt vad ni kan flickor!!! Det är därför jag finns :)
Ninette: Hej :) och välkommen till kommentarsfältet!

/Minna-pinna :)

Ekte Interiør sa...

Dom gröna är bäst!!

C. Tvillingmamma sa...

Grönt - skönt

Malin's Hus sa...

WOW! Dom var ju hur läckra som helst! och vilken snickarbänk du har. AVUNDSJUK till tusen må jag säga :)

PÖSS

susanne sa...

eftersom jag älskar färger så dom gröna, dom är hur läckra som helst!!
sku passa precis hemma i mitt brungröna hem!

kram
susanne

Karin sa...

Alltid lika inspirerande att titta in här och jag gillar de gröna! Riktigt häftiga och ger en sådan vårkänsla!

Blue Velvet Chair sa...

Hej Minna -
Du är med i mina första Swedish Spotlight för att visa de bästa bloggarna som kommer från Sverige. Jag hoppas att du ska kolla upp det.

Michael
http://bluevelvetchair.blogspot.com/2011/04/swedish-spotlight-on-10.html

Anna-Maria AMJ trädgårdstjänster sa...

Absolutely green!