14 april, 2011

Lärk på våren * Larch in the Spring

Lärk - blommor eller kottar?


Titta vad min man gav mig idag! Det kallar jag för en kärleksgåva - han vet precis vad frun älskar - och klättrar upp i ett träd för att hämta det om det skulle behövas (nu är han rätt lång så jag tror han bara hoppade lite).

Har ni sett - en lärkkvist med de vackraste blomsterkottarna :)  Lärk har varit inne som en inredningsgrej till jul/vinter - men nu har den definitivt ökat sitt användningsområde även tidigt på våren. Me like. Och tackar mannen min ödmjukast.

Glad-gladare-gladast hälsningar,
Minna :)


Look what my husband gave me today. A real treasure, picked from a three - he really knows how to make the wife happy :) 


These are the cones (or a flowers?) of larch now in early spring. Aren't they wonderful?! Thank you my dearest darling hubby!


Happy-happier-happiest greeting,
Minna :),

15 kommentarer:

Puumuli sa...

Wow! Jag har aldrig sett sådana! Vi har massor av gamla, gamla sibirska lärkar i parken här i centrum av Tammerfors men de ser inte alls så ut - tyvärr... Helt underbara och du har ju en gud till man om han klättrar upp i trädet för din skull!

Kram
Sari från Puumuli

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Me love! Så exotiskt det ser ut! som en skir dinosaurie växt:-)
kram H.

bikim sa...

so pretty!
Take care,
Rosa

84 kvm mitt i stan sa...

Men så fin! Jag har inte ens tänkt tanken att den blommar så vackert. Undervara små blomkottar. Ha det gott - Marie

Kate sa...

Cudownie!!! love...

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Så vackert med blommande lärk.

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Men såå vackra!!! Ska genast spana in grannens stora lärkträd som precis så lämpligt står i tomtgränsen ;-)

Kram
Charlotte

Sussi / Sussinghurst sa...

Øj, hvor er den fin

Eva sa...

Wonderful!

I love your blog - so inspiring!

xx
Eva

Marie - Sofias syster! sa...

Säger som de andra - måste kolla lärkträden i närheten! Men kanske är de inte samma sort....
MKT vackert i alla fall! Kram/Marie

Magdalena sa...

vakkert!!
ja hvem skulle tro at lerken har de vakreste blomster..
klem og riktig fin påske!

Kol och Rosors sa...

Underbart vackra så lärkblommor - blivande kottar...
Vilken omtanke...
Kan jag länka till dej & din blogg.
En trevlig helg i Vårsolen :)
Lise-Lott

Anna sa...

Vilken under bar bild, har aldrig sett blommande lärk förut!
Snälla mannen som "klättrade" i trädet för o ge dig en så fin gåva!

Klem Anna

C. Tvillingmamma sa...

Mmm..vackert!

vicki sa...

He knows you well Minna- love the little flower seed pods- they are a beautiful color! Love the photo~~
viki