Messe Frankfurt i Köbenhavn

Förra veckan var jag på en pressträff ordnat av Messe Frankfurt. Ett enormt mässapparat med mässor för i princip allt. För min del var det två mässor som jag vill veta mer av... Flora Decora och Christmas World. Stora mässor med spännande nytänk kring hur man ställer ut... på julmässan finns nog varendaste trend representerad och där finns det något för alla. Blomstermässan lockar verkligen, för det lät som att de har satsat på att integrera blommorna, vaserna, krukorna och övriga dekormaterialen och visar olika dekorationskonsept att inspireras av. 

Ibland drömmer jag om att ha en egen butik, så härligt det hade varit att husera i egen butik... nu nöjer jag mig med att besöka andras butiker och hoppas att kunna förmedla ett och annat tips som kan komma till nytta. Får jag till det tidsmässigt så åker jag definitivt till FloraDecora för att kolla in det senaste och rapportera vidare.


Till pressdagen hörde ett besök i Tage Andersens butik. Han var en av de första som fick mig att få upp ögonen för blommor och rostiga vackra ting. Så jag njöt för fulla muggar. Och tog bilder för att visa er. 


Favoriten!


Gillar att det finns även mycket grönt hos honom. Allt smakfullt kombinerat och framställt. 


Så mycket att titta på. Och som vanligt, inte så hemskt mycket tid.


Fågelkvitter har något magiskt i sig, och hos Tage finns det många fåglar, inte bara burar alltså.


Vad kan jag säga... mossa är och förblir en favorit.


Krysantemum har fått ett enormt uppsving och med all rätt. Kolla bara dessa skönheter.


Ett vackert stilleben utanför butiken.


Själva pressmötet hölls på Herkules Pavillonen i Kongens Have. Fullträff om jag får tycka.


Jag brukar inte vara hemskt tidig med att börja planera för jul, men att sitta i ett rum med 30-tal granar gjorde susen...  och en rutig vägg började jag drömma om också... 

Nytt och spännande. Det får bli sammanfattningen av dagen. 
Nu är jag nyfiken om någon av er har besökt mässorna i Frankfurt - berätta gärna hur det var!

Ha en fin kväll! 
Minna 

p.s. såhär tänker jag om #metoo