DIY tulpan arrangemang *Tulip arrangement





Hej mina vänner! Nu är första filmsnutten klar. Jag tycker det är rätt pinsamt att sprida filmer med sig själv i huvudrollen, men nu är det bara så att jag har tänk på detta i flera år. Funderat, testat, funderat igen.. och om jag ska nånsin göra en instruktionsfilmer om hur man gör enkla arrangemang som passar alla så är det bara att tuta och köra. Jag kommer inte fixa en högkvalitativ biofilmskvalite, kan inte klippa, inte heller lägga varken ljud eller ljus. Även innehållet är lite surprise. Körde alltihop på en tagning. Ingen mer redigering än att jag klippte bort slutet där jag babblar om att plantera lökarna. Den lyckades jag klippa bort, för jag vill inte uppmuntra er till att plantera om lökiga tulpaner. Sannolikheten att de orkar blomma igen är minimal. (om du har tips eller kunskap här, berätta gärna!)



Hoppas du orkar gilla filmen, all feedback är välkommet! och allra helst, hoppas jag lyckas att inspirera att testa att göra en liknande blomsterarrangemang där hemma. Tulpaner på lök säljs inte på många ställen, mitt tips är att leta reda på lokala odlare och besöka dem. Eller åka till Ulriksdal och övertala Bosse Rappne att få köpa tulpaner med löken kvar :)



*********************

Hello friends! The first video is done and ready to viral :) I thinks it's a bit embarrassing actually to do this, spread a video with me babbling, but... I've been thinking about this so many years. And finally I realilized that there will be no day when I can make perfect films. So I do unprotects ones and learn on my way. 

This is a one shot thing, no editing what so ever. Or yes, I cut the last 5 seconds where I tell you to plant the bulbs, but since it's not likely that they'll grow, I don't want to spread false hopes.  And then I put the English subtitles on of course. You need to push a tv-screen looking -button to enable the subtitles.



Hope you watch the video, all feed back is very welcome! I truly hope that I manage to spread the joy of creating with flowers at home. Happy creating!