11 maj, 2016

Korgloppor


Se här. Fyndat på Erikshjälpen igår. Nästan alla korgstolar här hemma är osittbara, dvs snygga, men ack så sköra o opålitliga. Så det fick bli dessa, underbara att sitta i. Den höga ryggen är bara toppen. Men. Jag vill måla dem svarta. Har aldrig målat korgmöbler och undrar nu hur det blir om jag målar dem... är det svart och pilligt, och kortvarig nöje? Berätta ni som vet. Här mot svart ser de fina ut, men jag har tänkt ut ett annat ställe och då funkar svart bättre.

Hmm, går och funderar här alltså. Och njuter av solen och alla blommorna. Kolla kort videosnutt här.

Stor kram och onsdagsglädje!
Minna :)

4 kommentarer:

Livsnyderhaven.dk sa...

Hvor ser de ellers skønne ud, som de er. Men skal de males - kan jeg desværre ikke hjælpe med råd. Dit uderum ser i øvrigt rigtig dejligt ud.

Trädgårdstid sa...

Så fina - har också fyndat sådana här genom åren, men har ingen just nu!
Hållbarheten beror nog på hur fuktigt de står, men själva målningen ska du absolut göra med spray-färg - mycket enklare!
Kram Elin

Meta sa...

Hej hopp du har tur du. Hoppas det finns några när jag ska inreda min stuga vill ha korgmöbler då såna där och svart målade. Jag målar med pensel först och sedan med sprayfärg( det går ju åt en hel del till så stora).Det var inget snabbjobb men blev bra i alla fall.
Ha en fin mitt i veckan kväll i solen
Kram Meta

Maribel sa...

Vilket fint loppisfynd. Ser sköna ut.
Ha det fint/Marika