Vi bakar vidare


Vi bakar vidare i kakformen. Jag vill ju hålla mig sysselsatt med att arrangera blommor, ett sätt är att göra det är att hålla kreationerna vid liv genom att byta ut sånt som är visset.


Här är arrangemanget som det såg ut i första början. 



Här hur det hela såg ut i går. Då rök tulpanerna som inte höll måttet längre. I bakgrunden ser ni en fantastiskt bukett som jag fick på releasefesten i min nya studio. Den höll också på att vissna, eller en del av blommorna i den. 




Så jag drog ut tulpanerna. Och det hade funkat såhär redan. Naturtrogen lugn och harmonisk i sin enkelhet.




Sen stack jag i några limegröna krysantemum, tyckte de gav härlig boost i färgen. Men jag hade ju buketten som skulle om arrangeras. 


                        

 I buketten fyndade jag ranunklar och stjärnflocka. Jag hade även en mörk solros som jag fick, den fick hoppa in i arrangemanget också. 




Nu lever den vidare i den här formen några dagar till. Spännande att se om det blir en part 3. 

Hoppas ni får en fin dag där ute, i Skåne är det molnigt, men termometern närmar sig +10 så det är härligt!

Imorgon bokmingel på Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik kl 17-19, hoppas att se många av er där! 

Missa inte detta heller. 

Kram!