Tätt med têtê-a-têtê



En himmelens stor fördel med têtê-a-têtê, påskliljan, är att den är överkomlig i pris. Jag brukar köpa ett helt gäng och plantera tätt i en stor korg. För att skydda korgen vadderar jag den med plast (om korgen står ute gör jag små hål i den så vatten inte bli stående i korgen, inomhus behövs det inte eftersom där bestämmer jag mängden vatten)

Fördelarna tar inte slut där... stort bonus är att de gula små solarna kommer att fortsätta blomma år efter år i min trädgård. Efter blomningen sparar jag lökarna och när tjälen har gått ur jorden gräver jag ner allihop. I gropen slänger jag lite benmjöl för att ge kraft till nästa års blomning.

Kom ihåg att kolla efter varifrån dina påskliljor kommer ifrån - svenskodlat gynnar oss alla!

Ha en underbar dag, och hoppas att vårsolen skiner på er!

**********************
I samarbete med Blomsterfrämjandet