04 mars, 2016

Mera trädgårdsmässa!

Gomorron! Ännu fler bilder från mässan. Meningen var att jag skulle skriva bildtexter till allt, men nu hinner jag inte göra det förran på eftermiddag. Ska nämligen vikariera på högstadiet igen. Idag som matte/no-fröken :) 

Vill ändå visa bilderna så ni som undrar hur mässan är, får lite idéer om vad ni har att se framemot. Och till er andra vill jag visa lite härliga värstämningar.

Uppdatering senare samma dag, kl 14.19

bougainvillea.se


hvilanutbildning.se

löwenhielm.se



ekbacken939.se


Detta kallas kokedama - och jag har tappat visitkortet, kommer inte ihåg vad företaget heter...
Uppdatering: Företaget heter Flora Linea och finns på Mäster Danielsg, 3 i Malmö 


Jenny Strandh signerar sin nya bok - jättefin är den!!!! 
Bilderna av Malin Björkholm, text Marie Onäng.


Jennys bok - Everyday flowers.


Ranunklar i Jennys monter.


Coola flätade pilplantor.

En av idéträdgårdarna (Hvilan)


Härliga Gunnel Carlsson signerar sin nya bok! Mer om den senare!

En annan idéträdgård (Flyinge Plantshop)

Och en till idéträdgård.

Kvesarums nya växthus. 

Påskattiraljer och fina fat hos Kar Fredrik (se ovan)


Jag hittade visst mycket fint hos Karl Fredrik, den här bilden är från hans monter också :)


Och denna!


Dessa akvareller är dock av nån helt annan, nämligen Tina Olhardt, en målande trädgårdsdesigner.
tinatradgardsdesign.com


Underbar hylla, roliga detaljer och en härlig butiksägare på ekbacken939.se


Sist men inte minst blomsterfrämjandets monter med Victoria Skoglunds vårfavoriter. 
Tävla på plats du med! 

Sen finns det ju hur mycket annat fint som jag såg men inte har bilder på! Besök mässan vet ja, så får ni se själva. 

10 kommentarer:

Meta sa...

Lääängtar suck. Snö hos mig i massor idag men blöt är den.
Ha det gott idag Lycka till i skolan
Kram Meta

Katta sa...

Superinspirerande bilder från mässan, längtar till det är dags här i stan. Katta

Drömgården sa...

Vilken härlig mässa!!!
/Kitty

Isas Trädgård sa...

Tack Minna för alla inspirerande bilder - så kul att se när man inte kan vara på plats !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Unknown sa...

Jättefina bilder! Tack!! Det är vi som skapar Kokedamas och vi heter Flora Linea :) Ni hittar oss på Mäster Danielsg, 3 i Malmö :))

Blomsterverkstad sa...

Samma här Meta! Snöa, haglar, solen skiner och sen snöar det igen. Så konstigt. Men snart är det vår. Lite bakslag får man räkna med. Kram och tack, det var lika givande i skolan som vanligt :)

Blomsterverkstad sa...

Hej Katta! Härligt att jag kunde sprida lite vårkänslor från mässan :) Kram!

Blomsterverkstad sa...

Kitty, det var verkligen en härlig vårinjektion man fick på mässan i Malmö. Nu är säsongen igång, jippii!

Blomsterverkstad sa...

Kära Isa, kul att du fick en liten glimt, bloggar och sociala medier är suveräna till sånt här! Stor kram, kanske vi ses i Stockholm sen?

Blomsterverkstad sa...

Jaaaa, Flora LInea var det. Kanonbra att du hittade mig och inlägget. Tack och all lycka till!!!