02 september, 2015

Glad idag * Happy today



Idag är jag glad för mitt orangeri,


alla dahlior som kommit upp trots att jag planterade dem väldigt sent (juni),


altanen som är som ett extra vardagsrum (när det är varmt och inte regnar,

alla frökapslar, nypon, bär och kottar i buskar och träd,


min "innegård",

skörden från köksträdgården,

sittplatsen under äppelträdet (just nu livsfarligt när äpplen trillar ner i tid o otid),


och sist, men inte minst Alice, som kanske flyttar till oss.

Och det finns faktiskt mycket mer som jag glädjer mig över. 
Lyckligt lottad, det är vad jag är <3 p="">

11 kommentarer:

Grönskande drömmar sa...

Härligt att du är tillbaka på bloggen :) Fint inlägg... gjorde mig lite extra glad och känna tacksamhet och glädje :) Kram Victoria

Isas Trädgård sa...

Ser helt fantastiskt ut hos dig !!!
Har du lyckats få till detta i sommar ?
Härligt att du är tillbaka på bloggen igen - du ger så mycket inspiration !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Jannibele sa...

Ja, her var det utrolig mye å glede seg over. Hyggelig å ha deg tilbake. Det skapte glede det også:)

Ha fine dager.
Jannicke

Rose sa...

Vældig dejlig atmosfære og smukke blomster i din have og orangeri. Rigtig fint dahliaerne kan nå at blomstre nu selvom de er sat ret sent - det vil jeg huske :)
Hav en skøn dag!

Maribel sa...

Så vackert i din trädgård, och fint skrivet.
Ha det riktigt bra!

Blomsterverkstad sa...

tack Victoria, så gulligt av dig. Nu blev jag också glad <3

Blomsterverkstad sa...

Isa min vän, det var länge sen ja. Men så skönt att vara tillbaka, och snart kanske vi ses på riktigt. Vill så gärna se din underbara trädgård, och dig så klart :)

Blomsterverkstad sa...

Kära Jannicke! Dina ord värmer mycket, så underbart att vara tillbaks med mina blomstervänner <3

Blomsterverkstad sa...

Eller hur Rose, så bra att det gör inget att man är lite sen i planteringen av dahliorna. Bara mördarsniglarna inte äter upp dem så blommar det fint (mycket här hos mig har blivit uppätet av sniglarna i sommar, grrr) Kram!

Blomsterverkstad sa...

Vad snällt av dig Maribel :) Det är mycket elände här i världen just nu, gäller att hitta de små guldkornen. Stor kram! Ses på bloggen <3

an angel at my table sa...

Wow din innergård var bland det vackraste jag sett på länge!!! Allt gott Mari