05 mars, 2015

Blanda friskt

Idag bjuds det på vårkruksinspiration x 5. En stor kruka med salig blandning av färglaga vårblommor på trappan. Det är grejer det.



Ranunkel är jättefin och supertålig vårblomma till just uteplanteringar. Många har den inne och är ledsna över att den inte håller sig fin så länge. Ute trivs den utmärkt och tål till och med frost (om den fått vänja sig först, inte att den flyttas fr 20 till -1).


Penseer så klart :)



Bellis, förgätmigej och bollviva - alla växter som tål svalare nätter, men inte gärna minusgrader, så är det bäst att täcka över krukan, eller ta in över natten.

Heja våren och färgerna!

3 kommentarer:

Furulunden sa...

Jeg lar meg ofte inspirere når det er mange blomster av samme farge og sort, men i år tror jeg jammen våren skal være litt gal og fargerik som du har det. Nå trenger vi lit fargeinspirasjon synes jeg :) Takk for inspirasjonen!!

Meta sa...

Så härligt det ser ut med alla vårplanteringar. Önskade att jag kunde fixa jag med får nog vänta ett tag till för vi är inte så mycket på kolonin än. Det är en av sakerna jag saknar. Att kunna ha mer växter och pynt ute så man får se det varje dag. Det får vänta till sommaren då jag bor där.( det finns många som tror att allt kan tas med hem till sig)
Önskar dig en fin helg
kram Meta

Susanna sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på, de väcker mina gröna fingrar till liv efter vintern!

www.susannasekologiska.com