27 mars, 2013

Kolonilott * Allotment lot


Jag kunde bara inte tro mina ögon när Ingrid sa att jag kunde få regera över hennes fantastiska kolonilott i sommar. Fattar ni?! Denna underbara pärla - och hur mysigt och vackert och flowigt kommer inte detta bli. 

Stugan är pyttehärligt liten, men väldigt användbar o praktisk. När jag var liten hade vi en kolonilott i Helsingfors - och där bodde vi hela somrarna. Det är ngt speciellt med dessa små oaser mitt i stan. Måste varna redan nu att jag kommer att bomba er med foton - för det finns flera fantastiska små stugor i grannskapet. 

Så. Nu gäller bara en sak. Ni håller väl med - vi vill ha vår. Nu!
Minna :)

******

I didn't quite believe that I heard right when Ingrid said that she wanted me to take care of her allotment lot this summer. This fantastic place - it will bring along so many wonderful days, beauty and flow moments, that I'm overwhelmed.

I have to warn you already. The neighbor allotments are as cute - tons of pics will be appearing on the blog during this spring and summer.

So, don't you agree, we want spring. Now!
Minna :)

10 kommentarer:

Merja sa...

Låter fantastiskt! Ska bli kul att följa din sommar:)
Ha det gott!

Leila Egebjerg sa...

Hvor lyse det dejligt, det er en fantastisk speciel stemning der er i en kolonihave område, fællesskab og mennesker der skatter naturen og skaber de frodigste oaser. Ønsker dig en dejlig have-tid.
Klem Leila

Puumuli sa...

Oj, så härligt! Jag var på vippen att köpa en kolonilott för ett antal år sedan men min offert var inte tillräckligt hög. Kolonilotterna här i Tammerfors är mycket eftertraktade så jag fick "nöja" mig med ett gammalt torp i stället... ;-)

Ja, värme saknar vi verkligen! Hoppas att solskenet blir varmare under påsken iaf! Ha en glad påsk du!

Kram
Sari från Puumuli

Lantligt i smultronbacken sa...

Men så underbart. Vi ägde en kolonilott för några år sedan innan vi köpte huset. Då blev det mycket men idag ångrar jag faktiskt att vi sålde den.

Härliga sommarbilder du bjuder på idag och inte längtar jag mindre nu inte;)

Kram Teres

Meta sa...

Fantastiskt! Jag har ju en koloni själv så det kommer jag att följa med spänning.
Ha en fin onsdag
Kram meta

Frk. Ernst sa...

Glæder mig allerede til at følge med ;-)
Hilsen Susanne

Gabriella sa...

Åh så härligt, låter underbart!=)

Jossan sa...

Kikar in för att önska dig glad påsk!
Ha det så bra!
Kram Jossan

Johanna sa...

Men vilken underbar lott!
Varm hälsning Johanna

Farmgirl Susan sa...

Gorgeous. I love all the purples. Congratulations! :)