Sms ägg



Förra veckan målade jag några gåsägg med skoltavla färg, ja vad kan man säga svart blev de.
Men det blir ju så roligt att sedan rita eller skriva något på de ägg:)
Gåsägg är en bra bit större än vanliga hönsägg och dessutom är skalet tjockare så de lämpar sig utmärkt till något sådant.
TIPS: Det är inte lika lätt att skriva med en tjock spets än med en penliknande spets. Om du vässar spetsen av din krita med en vass kniv går det mycket lättare att skriva.
Jag tänkte kalla de för sms ägg:) Man kan ju skriva ett nytt budskap på ägget när lusten faller i.
Kanske mannen får frukost på sängen på Alla Hjärtans Dag med en härlig frukost och ett sms ägg:)

De gröna ägg som jag har använd är riktiga hönsägg som är målade i en fin grön färg.
I webbutiken (www.idemakeriet.se) hittar ni vaktelägg(det är de fina prickiga ägg), vanliga gåsägg, vanliga hönsägg, gröna hönsägg, och nu alltså sms ägg.
Klicka på kategori påsk för att hitta de olika ägg.
Och som jag sa tidigare, ägg är för min del så mycket mer än bara påsk. Det är ju ett vårigt tecken på nytt liv.
Lägg lite olika ägg och blommor i en skål och du får ett underbart vårarrangemang.

Ha en skön dag!
Kram Gerda