06 december, 2012

Snabba stilleben







Roliga dekorationer som är snabba att göra är välkommen när man inte har så mycket tid.
Och tiden den är ju en ständig bristvara:)
Med några röda äpplen, lite vaxpapper eller brunt bakplåtspapper, några kottar och lite grönt får du en snabb och julig effekt.
Runt äpplen i den gamla bakformen virade jag brunt bakplåtspapper och jag knöt en bit tvåfärgat snöre runt pappret och ställde äpplen tillsammans i formen. Tillsammans med några kottar, en kvist grönt och en fin vaxpapper etikett blev detta en snabb stilleben på några minuter.
Den andra bilden är i princip samma sak men nu har jag virat en bit vaxpapper med juliga ord runt äpplen.
Detta tryckta vaxpapper hittar du i webbutiken: www.idemakeriet.se, klicka här.
De vaxpapper etiketterna hittar du här och det tvåfärgade snöret hittar du här.

Ta hand om er i snövädret!
Kram Gerda

6 kommentarer:

Katinka Raabymagle sa...

Smukke, effektfulde og skønne stilleben til julestemning. Tak for kigget!

Decemberhilsner fra
Katinka

Zinkhjärtat ♥ sa...

Riktigt vackert!
Stor Kram Annelie ♥

MammaElva sa...

Åh, vad fint!!

Gabriella sa...

Åh så vackert!

Siddis back home sa...

Så nydelig!

VisitCarolina sa...

Men så fint. Blev inspirerad. Kanske att jag dekorerar lite julbak som jag ske ge bort i present på ett likande sätt.

Mvh Carolina