30 september, 2012

Söndagsvackert



Bara en liten söndagshälsning till er mina fina vänner, tack för att ni orkar komma och hälsa på!

En liknande blomsterdekoration gör ni följande:

Du behöver:
valfri kärl (om den inte är vattentät, fodra med plast)
oasis
ståltråd
hortensia
fläderbär (eller andra gröna bär)

Så här gör du:
Skär oasis i en form så den passar i din kärl, biten ska komma ca 1 cm över kanten.
Blötlägg den tills den sjunker (och är då helt vattenfylld, tryck inte, då kan det bildas luftbubblor inuti). Lägg oasis i formen.
Dela hortensiablomman i små buketten och stick i oasisen. Dekorera med fläderbär runtom.
Toppa med en ståltrådsdekoration, egenhändigt gjord, köpt, ärvt eller lotteripris :)

Skön söndag som sagt!
Kram,
Minna :)






11 kommentarer:

Geli sa...

Hej Minna,
I love your new flower decoration! Very beautiful! I wish you a nice sunday!

Monica sa...

Sååå vackert!!

Meta sa...

Du skall ha tack för alla trevliga och vackra idéer du ger oss. Det värmer nu när mörkret kommer.
Bara en liten undran "du har nog glömt mina fjärilar tror jag"
Ha det så gott i höst.
Kramar Meta

Jorunns hobbyblogg sa...

Så nydelig!!

Jorunn

Carolina sa...

Men så vackert! Du gör sååå himla fina saker. Önskar jag hade ens hälften av dina färdigheter. Gjorde dock själv en krans av rönnbär som jag blev rätt nöjd med. Kika gärna in på min blogg www.visitcarolina.se och titta på den.

Drömgården sa...

Men gud vilken söt och snygg dekoration!

Så det är du som skrivit den boken! Jag har den!! :) Köpte den på trädgårdsmässan i stockholm i april!

Anne-Lie sa...

Söt dekoration du gjort - tack för tipset

hageglad sa...

Helt nydelig!Får lyst til å lage noe lignende! Hege

mylovelygrandma sa...

Jag blir galen av dina vackra bilder!! vill ha en trädgård bums!! :) Tack för all härlig inspiration du ger!!

Анастасия Бочкарёва sa...

Underbart!

Mary Palumbo Collings sa...

That is beautiful...