06 augusti, 2012

Naturens pärlor


Hej, nu är jag(Gerda) tillbaka igen och idag får jag knappa på tagenterna.
Hoppas att ni har haft en underbar semester och att näthinnan är fylld med härliga minnen.
Jag har laddat batterierna igen och jag har energi och inspiration till många inlägg här som gästbloggare på Minnas blogg.

Jag hoppas att ni njuter av allt det vackra naturen bjuder oss.
Lägg märke till allt det fina som blommar just nu i trädgården, det surrande runt lavendelbuskarna av alla humlor och bi, doften av citronpelargonen som tränger sig i näsborrarna och det fina ljudet av viftande gräs.
Man behöver inte gå långt för att se det vackra.
Man måste ibland bara öppna ögonen mer för att se pärlorna bland buskarna.
Dessa naturliga pärlor hittade jag i helgen och i huvudet trädde jag de redan ihop.
Mer behövs inte, bara en nypon och några få fläderbär.
Trä med hjälp av nål och tråd de små fläderbär ihop till en kedja och trä till sist nypon på tråden.
Knyt trådändarna ihop och man har en underbar naturlig halsband.
Önskar du dig en mer färgrik "halsband" kan du t.ex använda rönnbär.

I fredags gjorde jag ett inlägg på min egen blogg och visade de vackra halsband i vintage stil som jag tillverkade(kolla här om du är nyfiken).
Det var härligt att trä för denna gången med levande material och skapa med naturliga pärlor.


Live your life with eyes wide open.
Kram Gerda

18 kommentarer:

Blickwinkel sa...

ah so nice!
Kram ♥ Esther

le bianche margherite sa...

I really love this natural treasure!
beautiful!
donata

Gudrun sa...

Du ser det fina i naturen och skapar så underbart av det.Tack för att du delar med dig!
Kram Gudrun

Brittan sa...

love love LOVE!!!
what a beautiful way to wear and appreciate the beauty of nature!

Merja sa...

Så snyggt!!

Eefies day sa...

What a beautiful necklace for the bottle, nature is so nice and you can use all parts to decorate.

have a nice week,
♥Eefie

Lene sa...

Hej Gerda.

Rigtig god idé, det var jeg aldrig selv kommet i tanke om, at kunne bruge naturens egne perler. Fint i grønt :-)
KH
Lene

Annika Christensen sa...

Ohh Gerda vad fint! Det skall jag göra så fort jag bara kan. Tack för tipset.
Annika

rockpaperscissors sa...

Hi Gerda and hello from a very hot California day...thank you for the reminder to live life with eyes wide open. Hugs, Maryjane

Katala sa...

The necklace from elderberries is beautiful. I'll make it next weekend with my granddaughter.

Thank you very much for these great idea.

Greetings
Katala

Klorofyllidyll sa...

Åh så fint o rent det ser ut. Häftigt att du kom på det.

Nu blir jag också sugen på att prova!

MVH Petra

Gabriella sa...

Åh vilka vackra bilder!

Klorofyllidyll sa...

Nu har jag också provat! Tack för tipset. Använde vita rönnbär o en överblommad Klematis. Blev så fint!!!

Mvh Petra

Roberta sa...

What a beautiful and creative idea! Thank you for sharing...xo

donna baker sa...

I don't wear jewelry, but would love to wear that necklace. It is the neatest thing.

Drömgården sa...

Men vilken rolig idé! Det här ska jag testa idag! Tittar in för första gången på denna blogg. tack! Vilka fina bilder jag hittat här! Verkligen inspirerande :)

Drömgården sa...

Dina fina pärlor gav mig insiration och jag var tvungen att testa! Själv har jag inte tillgång till fläderbär men här kan du kika in på min variant (som då blev mera höstlik)

/Kitty

http://dromgarden-10.blogspot.fi/2012/08/naturens-parlor.html

A designer inside sa...

I love it!