28 maj, 2012

Blommor på burk

Glasburkar som vaser



Hejsan,
Nu är det Gerda som knappar på tangenterna.
Jag får vara gästbloggare hos Minna framöver och detta känns lite pirrigt ska jag berätta för er.
Minna har ju skämt bort er med de underbaraste bilder från hennes blomsterkonster men jag hoppas att jag också får duga.
Framöver kommer jag att inspirerar er med fina kransar, vackra stilleben, blomsteruppsättningar, pysseltips och blomstertips.
Hoppas jag kan inspirerar er till att skapa med era händer.

Tomma glasburkar blir för mig sällan glascontainer mat. Jag ska säga er att jag har en hel del här hemma(stackarens skåp och pysselrum).
Glasburkar kan blir praktiska förvaringsburkar till små saker, de kan bli en rolig gå bort gåva med lite hemmagjord sylt eller hembakade kakor i eller så kan de bli små vaser till blommor.
Denna gången la jag blommorna kortklippta i vattnet. På så sätt blir det lite mer spännande vad som finns bakom de runda glasväggarna.
Jag använde lite syrener, hundkex och några blommor från en näva.

Ha en skön dag!
Kram Gerda

7 kommentarer:

Gudrun sa...

Underbart att möta dig även här och jag insuper varje rad,bild och tips!
Lycka till hos Minna !
Kram Gudrun

Magdalena sa...

Beautiful! Greetings from Poland :)

busana muslim murah sa...

Great post,I really like your article

Eefies day sa...

I love your blog and i read it a lot of times..now i am your newest follower an d i come back to see much more.

Have a nice week.

Kram, from Holland,
♥Eefie

Färgbadet sa...

Spännande, det kommer gå bra!
Även jag älskar gamla burkar och använder dem till allt möjligt!

Mor Inger`s hus sa...

Spennende bruk av gamle glass (burkar). Lykke til som gjesteblogger. Blir spennende.

*Ulrike* sa...

Loved looking through all of your posts with the gorgeous photos!