24 februari, 2012

Välkommen på kurs!



Satsa på dig själv- på riktigt! 


Workshop 11-13 maj.

 Jag hade en plan. Och nu blir den verklighet. Och den inkluderar dig som vill ha mer. Mer av egentid. Mer av blomsterpyssel. Mer av vackra bilder. Mer av glada skratt och nya likasinnade vänner.

I maj, från fredagen den 11 till söndagen den 13 ordnar jag en kurs här i Skåne. En kurs där du får släppa taget av den personen du är till vardags och bli en skapande konstnär. Göra blomsterkreationer, lära tricks och få spännande idéer. Frossa i material och inte ha brått. Du lär dig också hur du förevigar dina fina alster - vi går genom grunderna i fototeknik och styling på Blomsterverkstads vis. 

Du ska ha en digital systemkamera och grundläggande kunskaper om den. Jag kommer visa och berätta hur jag gör och hjälpa varje deltagare individuellt att bli vän med kameran.

Kursen är från fredag kväll till söndag förmiddag och inkluderar även en shoppingrunda hos Blomsterverkstad-favoriter, bl a Mor Agustas garage som drivs av Hvitur lakkris-bloggaren Güa.
Max åtta deltagare.
Inklusive kost och logi. (kost: välkomsttapas & vin, 2 x frukost, lunch, fika, middag. Logi: 2st dubblerum, alllrum med två bäddsoffor. Om inte rummen fylls av väninnor, lottar jag ut sängplatserna)
Kostnad 4.700 kr. (anmälningsavgidt 500kr, resten 30 dagar före kursstart)


Kursinnehåll:
Bloggingtips
Hitta material i naturen
Göra blomsterarrangemang & kransar
Fotografera i "Blomsterverkstad stil"
Behandla bilder

Preliminär schema:

Fredag kväll 
 19  ankomst
19.30-21 Välkomstsamling med tapas & vin
 
Lördag
9-10 frukost
10- 13 kurs 
13-15 lunch & shopping
15-18 Kurs Inkl fika
19-21 middag
 
Söndag 
9-10 frukost
10- 11.30 kurs
12 hemfärd


Vill du veta mer eller anmäla dig, skicka ett mail med ditt namn och kontaktuppgifter till minna@blomsterverkstad.com




***************
Jag är så entusiastisk om kursen och ser verkligen framemot att få spendera en härlig helg tillsammans med några av er görandes det jag gillar mest: dela glädjen med att pyssla, fota, och inspirera! Det finns bara två platser kvar!

Kram, Minna :)

11 kommentarer:

idémakeriet sa...

Vad himla roligt det låter Minna, go för it girl.
Jätte bra initiativ.
Härligt att läsa att du redan har så många anmälningar.
Det blir säkert toppen roligt.
Och boken din, grattis vännen.
Stor varm kram Gerda

Candylei sa...

Wish I could attend!! Sounds fabulous!!!!

Anna-Maria sa...

Det hade varit jättekul men tyvärr går det inte just då.Hoppas att vi får se bilder från kursen iallafall.HA en skön helg!

Isas Trädgård sa...

Hej Minna !

Åhh så roligt det skall bli med kursen !! Skrev lite om den på min blogg idag och ditt inlägg på Ikea ... hoppas det är ok !
Ha det så gott !
kram/Isa

Creative Living + Wabi Sabi Style sa...

DEN kursen vill man gå på. Men ligger liiiite fel i tiden. Lycka till! //Lisbeth

Johanna Stålros sa...

Men sååå kul, jag blir helt ivrig här, ska kolla upp detta och återkommer;) Kram

i-Pünktchen sa...

I love your blog!
Unfortunately, I understand almost nothing at all :o)))
But I love your photos, your ideas...
Have a nice weekend,
regards, Iris

Elzie sa...

Hade varit toppenkul, men tyvärr jobbar jag den helgen så det är lögn!!
Hoppas du har en fin helg.
Kram Elzie

Randi sa...

Vilken spännande & inspirerande workshop du har planerat. Gillar verkligen - "Fotografera i Blomsterverkstad stil". Kan tänka mig att stjäla uttrycket.
Kram
Randi

Madame C sa...

Åh, Minna, vilken rolig idé!!! Önskar att jag hade kunnat anmäla mig, men jobb och trädgårdsvisningar gör det omöjligt. Jag ska i alla fall ta mig i kragen och ringa Jenny för jag fick aldrig något presentkort (som jag vann hos dig förrförra advent...), men om jag bara kan ta mig i kragen och ringa är det säkert inga problem. Men jag håller med dig, det är SÅÅ svårt att hinna med allt och mindfulness funkar bara ibland (helst när jag redan är lugn*fniss*).

Nåväl, Jag avundas redan alla som kommer att samlas hos dig för en fantastisk helg...

Kram, kram

Linda sa...

Å dette har jeg jo helt gått glipp av... Håper det blir en runde til neste år også:)