22 oktober, 2011

Leka med bilder * Playing with photos


Before - After some playtime

Ååå, jag är så lycklig. Som ett barn i en godis affär. Har äntligen tagit mig i kragen och börjat experimentera med Photoshop (Elements - den enklare varianten). Skulle kunna hålla på hur mycket som helst... Det är inte svårt när alla bitar faller på plats. De som fått nyhetsbrev vet att jag planerar att ha fotografiska blomsterkurser till våren. Den här vetskapen ska delas, gissar att det är flera än jag som gillar den behandlade bilden till höger bättre- och vill lära sig mera!

Idag ska sonen ha herrmiddag hemma, alla andra får hitta på utomhemsaktiviteter. För min del blir det den väninneafton med sushi & bio (&bar??).

Kram!
Minna :)

Oooh, I'm so happy. As a kid in a candy store. Have finally started to experiment with Photoshop (Elements - the smaller version). Just love it! And I guess you do too - the after editing image is a bit nicer, eh?


Today my oldest son (16) is having friends over to dinner and we others are not allowed to be around. So sad, now I have to spend the night with my girlfriends in town: sushi, movies and maybe even a bar??? 


Hugs,
Minna :)

12 kommentarer:

Karin A sa...

Oj, vem hade kunnat tro att det är samma bild!? Jag gillar båda, den vänstra känns höstig och stämningsfull medan den högra är ljuvlig ljus och mjuk. :) Ha en fin kväll!

Kram Karin

Tanya @ Lovely Greens sa...

Enjoy your night out Minna! :)

Casa of Mia sa...

Jättefina bilder båda två, det är så kul med foto, trevlig kväll!

En trädgård på gång. sa...

Hej! Hur får man ditt nyhetsbrev. Jag blev genast sugen på kurs, var ska de hållas? // Anna

Johanna Stålros sa...

Vad kul, det måste jag oxå fixa så jag kan leka lite;) Kram Johanna

ao sabor da cor sa...

The first photo is beautiful too.

Gail sa...

haha poor you ! enjoy your night out and what an amazing difference you made to that photo...great!
Gail x

Tracie sa...

I love playing in Photoshop~your photo is lovely. Have a fun evening!

Candylei sa...

How did it go? Did you come home the next day to find people still asleep? ;-) Your photoshop after picture is like eye candy!

Ninette sa...

Jag skulle aldrig ha anat att det var samma bild! Trodde att man bara fick såna bilder som till höger om man hade en extra bra kamera eller kunde ställa in kameran (jag kan det definitivt inte!). Har aldrig lyckats fotoshoppa nånting sådär bra själv, beundrar dej verkligen! :)

Prinsessan Jordgubb sa...

ÅÅhhh skulle hemskt gärna vilja komma på kurs hos dig, skulle vara fantastiskt härligt!! Synd att det är såååå långt bort.
Ha en bra dag:)
Jenny

Coach Factory Outlet sa...

skulle vara fantastiskt härligt!! Synd att det är såååå långt bort.