11 september, 2011

Piffa upp i krukor * Spice upp you potplants







Cyklamtid. I finfina krukan från Schewens skärvor. Piffade till den med bönor från köksträdgården. För  att de ska sitta kvar snurrade jag runt lite snöre och böjde till metalltråd som fäste i snöret och stack ner i jorden. Se nedan.


Time for cyclamen. Serves from a lovely pot from Schewens skärvor. I spiced the flower with some beans from my kitchen garden. Wind some stirng around the breans and attach as in the image below - stick the metal wire in the pot.






Lovely söndag till er, här lagas det håliga byxor i storlek 104.

Lovely sunday for you all, I'm patching up some old worn kiddy jeans.

/Minna :)

9 kommentarer:

Ewa sa...

You have great eye for colors - great match between cyclamen and beans...

Trädgården på Höjden... sa...

Bra idé med bönorna som dekoration. Cyklamen tycker jag är så vacker blomma.

Känner igen det där med att laga byxor. Jag har två pojkar (4 och 7 år) och det går inte många veckor (ibland dagar) innan det går hål på knäna på byxorna. Mycket lappande blir det ;-)

Ha en fin söndag

Hälsar Åsa

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Minna
Du e bra duktig du :)

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
många fina bloggar.....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

tinajo sa...

Så vackert! :-)

staudecafeen sa...

Det ser rigtigt godt ud:) Anne Gine

Kari sa...

For en fantastisk nydelig blog du har. Jeg er sååå glad for at jeg oppdaget deg :)

Jess sa...

Vilken fin och inspirerande blogg :-) Hit kommer jag kika in fler gånger.

Suz sa...

Så fint! Jag här bara så svårt att hålla liv i cyklamen, här du något bra tips? Glad att jag hittade din fina blogg:)

Coach Factory Outlet sa...

You have great eye for colors - great match between cyclamen and beans...