06 september, 2011

City living


Det har ju hänt en del under sommaren som jag skrev tidigare. En av de stora sakerna är lägenheten i stan. Så coolt, så ovanligt, så enkelt och så många projekt! Inte helt vanligt att en familj har två boenden, men vi valde att göra det.

Vi är en sk modern familj med mina, dina och våra barn (fast dina hundar i det här fallet :)) Och i vår familj jobbar mamma och pappa hemifrån, tillsammans 24x7 alltså.  Att bo på landet med tonåringar som har hela sitt liv i stan gjorde inte saken enklare heller.

För att göra livet lite luftigare och enklare valde vi alltså att komplettera med en lägenhet i stan. Där har tonåringarna sin bas och jag mitt kontor. Så jäkla underbart alltså! Alla är hypernöjda! Det kommer säkert mindre roliga stunder, men hej - jag har inte saknat min man på åratal. Äntligen har jag fått uppleva den fantastiska känslan igen!  Elmer minstingen älskar stan med asfalterade vägar och alla lekplatserna. Inte snacka om tonåringarna som slipper be om skjuts och kan nu spontanträffa sina kompisar.

Kommer att berätta mer, be om råd, dela min tvivel - ja, allt sånt som man gör med sina vänner, för det är vad ni är!

Hade varit roligt att höra om andra lösningar som ni med era familjer har kommit fram till, det finns ju inga standardmallar för hur livet ska levas.

Kram!
Minna :)

eng translation will appear shortly. Images above are from our apartment in the city. Hugs, Minna :)


17 kommentarer:

Virpi sa...

Wow! Teillähän on ihan win-win situation!
Varmasti molemmista kodeista parhaat puolet nousevat vielä paremmin esille. Kaksi kotia erilaisine interiööreineen koristeltavana... mitähän kivaa saadaan nähdäkkään:-) Ihana kuulla rohkeasta ja viisasta järjestelystä. Inspiraation täytteistä syksyä sinulle!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Du har helt rätt: det finns inga standardmallar för hur livet ska levas.... Låter som en riktigt fiffig lösning ni fått till där. Tonåringar och jobba hemifrån båda två finns här också :-) Fast med boende i stan. Ett kontorsutrymme någon annan stans för en av oss står dock högt på önskelistan. Gissar att du förstår.... :-))

Mysig lägenhet!

Kram
Charlotte

SvenskaBlomsterbloggar sa...

Vår familj är inte så stor ännu, bara mannen o jag än så länge... Så vår 2a funkar utmärkt. Men jag hade gärna haft ett kontor/show room i centrala göteborg. Lättare att ta emot kunder och jag jobbar lite mera effektivt när jag får "gå till jobbet" här hemma är det mycket som distraherar o rätt vad det är så diskar jag istället för att svara på mail osv...

Vad mysigt ni har det i lägenheten! Hoppas på mer foton snart ;)
Kram Emelie

Lilla Majken sa...

Härligt att se att du är tillbaka. Du ger oss otrolig inspiration och det kliar i fingrarna även om jag är usel på trädgård.

Kram Therese

Rebeccas DIY sa...

Grattis! Det låter fantastiskt smart och skönt för alla! Tänk att få det bästa av två världar, så måste det ju bli. Något att tänka på tills barnen blir större.

C. Tvillingmamma sa...

Jag gillar! Denna tanke har jag med,att när barnen blir större ha en lägenhet i större ort men behålla stora huset på landet. Och visst kan det vara helt rätt att vara ifrån mannen då och då...saknad = längtan.

Sussi / Sussinghurst sa...

Held og lykke, det lyder som en god ide.

Kris sa...

Jo jag vet... det e inte så lätt!!
Bra då ni kunnat ordna det så att ni kan ha en lägenhet i stan :)
Hyllan som hänger gav mig en ide´ hit hem!
Tack för den!!

Rut och Signe sa...

När vi var två nya familjer som blev en bodde vi fem personer i en trea! Vår räddning blev en underbar kolonistuga som vi kunde fly till på cykel och som låg vackert vid en badstrand. Det blev vår räddning under en tid. Lycka till! marie

majra1 sa...

Låter ju jättebra det där!
Bara man vågar ta steget och tänka utanför ramen.
Att hela familjen är nöjd är ju helt fantastiskt!
Lycka till. :)

Mari

Stilmittel sa...

Very nice! Sandra

Annaleenas hem sa...

Welcome back! .D

Låter underbart, jobb bas i stan och tonårsbarn. Jag har själv tre små barn och hus på landet. Gissa vem som längar efter enklare liv ;)

Mysig att du tittade förbi hos mig.
/Annaleena xx

Erica sa...

Lovely blog! Home trends are quiet famous. Don't forget to check out home trends dinnerware and save huge using great discounts online.

Rom for Detaljer sa...

Ble tipset om din blogg via Anetteshus, og jeg liker det jeg ser ;-) Nydelig blogg med massevis av inspirasjon!
La deg til min bloggroll, så jeg kan følge deg videre ;-)
Ha en flott dag!
Klem fra Karianne

blommor och kvistar sa...

jag tycker det där är den smartaste lösningen ever då man som ni har tonårsbarn och jobb hemifrån!
å var å en på sitt eget vis, elr??! =)

susanne

Blomsterverkstad sa...

Hej sötaste tösabitarna! Och tack, härligt att höra att ni ser det som vi (för det finns som som tycker vi är jubelidioter o bara förstör för hela familjen). Det värmer också att höra att ni saknat mig - jag är så glad att åter vara bland vänner här i bloggisvärlden <3
Ses mycket och ofta, Minna :)

Josefine Halfwordson sa...

Vilken härlig blogg du har som jag definitivt kommer att följa.