20 september, 2011

Blomsterpyssel * Flower arranging





Skörda vackert! Nu ska jag visa en liten sneak peak på vad komma skall i min kommande bok...

All material till denna finaste bordsdekoration kommer från min trädgård:
Squash, hortensia, ros, snöbär, fläderbär... fast inte oasisen då, den har jag köpt på en växtmarknad.

Bilderna nedan ser ni hur jag (min söta assistent Laura alltså) gjort:


  



Gräv ur, fyll med blötlagd oasis, stick i blommor o avsluta med att sticka i ännu fler blommor så arrangemanget blir riktigt fyllig.

Placera helst på ett fat ifall det skulle läcka lite vatten. Håller formen ca en vecka - ingen direkt solsken men gärna svala nätter.

Det är tisdag - gör någon glad idag också!
Minna :)

This is a sneak peak from my book I'm working on. A easy piecy table decoration I made with stuff fro my garden:


Zucchini, hydrangea, elderflower berries and some snow berries. And some oasis of course, not from my garden :)


In the pics above you can how I (I mean my cute assistant Laura) did. 


Keeps nice and fresh about one week, especially if stored in a cool place at nights - but not if left on a sunny warm spot all day. 


It's tuesday me friends - make someone happy even today!
Minna :)

9 kommentarer:

Vasi sa...

Hi!
It's very, very beautiful!
Beautiful is and you asistent, too
I wish you success with your book.
A nice day!!!

INNENANSICHTEN sa...

Hej,
Detta är en mycket bra idé och ser underbar!
När kommer din bok eftersom det kommer att vara grov och även i tyska?
Många hälsningar,
Uschi

Bleudelavande sa...

Such great idea!!!! And such lovely assistant, she is very beautiful!!!
Nice day to you.

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Minna!
Jag ser fram emot din nästa bok. Har naturligtvis din första!! Allting är så vackert, välgjort och inspirarande.
Varm kram Ingrid

C. Tvillingmamma sa...

Tufft,i like!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Men vilken bra ide! Har jag aldrig tänkt på att man kan använda zucini som stomme till ett blomarrangemang.
Jättefint!!
Kram Anna

toves sammensurium sa...

ÅÅåå så vackert!!!!Spørs om jeg ikke må ha boken når den kommer:))))
Lykke til med arbeidet med den:)
toveklem:)

rockpaperscissors sa...

Hi Minna,
Great idea. Thank you for sharing today also thank you for reminding me to make someone happy today. Hugs, Maryjane

majra1 sa...

Vilken underbar ide!
Sååå vackert!
Lycka till med nya boken!
Mari