09 maj, 2011

Till shoppinglistan * To your shopping list

Plantera i höjden 

Ett tips inför loppissäsongen - köp en stege! Förklaring följer:

Det är inte alla som har möjighet att ha klätterrosor och murgröna slingrandes på väggarna. Det är ofta trångt och världen är fulla av trånsynta praktiska män som är rädda om sina dräneringar och husfasad :)

Men vi vill ha det frodigt och prunkande - då är ett stege ett perfekt alternativ. Köp balkonglådor som passar i din stege och häng dem i höjden! Några krukor till runtom och sommarprunket är fixat.

Ytterligare tips! Plantera ätbärt (sallat, örter, rödbetor - för bladen) bland blommorna, billigt, vackert och mums.

Sommarkram,
Minna :)

For you who can't have roses and ivy climbing on your walls: Get a ladder where you can hang your flowers (and herbs) instead. Gorgeous and lush summer planting!


Summerhugs,
Minna :)

16 kommentarer:

Puumuli sa...

Det där ses jätte bra ut! Jag har ett gammalt och rostigt järnstege så jag måste nog "snickra" fram ett blomsterstege jag också...

Ha en fin dag!

Kram
Sari från Puumuli

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint detta ser ut!!!!
Kram Kathrine

Maria sa...

Vilken härlig idé!! Den här ska jag spara in min inspirationsmapp. Den borde bli perfekt att göra på en balkong som är liiiite för liten för att rymma alla mina planteringar.

Tack!

Ha en fin dag!
Kram Maria

Ullis sa...

Jättebra idé! Det är precis vad jag behöver för min slingerkrasse.
Tack för tipset, Minna!

Hem Ljufva Hem sa...

Så jädra snyggt!!!Och ett sånt kul tips!!!
Kicki.

Ullis sa...

kul idé och snyggt!
Ullis

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättesmart. Det är ju precis vad jag skulle behöva till min klätterros mot muminhuset. Nu måste jag ge mig ut på jakt.

Tack för tipset

Kram Teres

Sanna sa...

Du satte huvet på spiken! Har försökt få mannen att gå med på att plantera något mot den tråkiga garageväggen utan större framgång. Det här var ju ett väldigt bra alternativ!

-Sanna

Jeanettes hus sa...

Så underbart fint Du gjort det där hemma med alla blomster. Tack för tipset om stege, jag är ju lycklig ägare till en som jag fått av dig vännen.

Kramisar

Lilla Kråkslottet sa...

Ah, smart tips!! Kommer att anammas! :)

Susanne sa...

Supersnyggt...nu måste jag hitta en gammal stege ;))
kram susanne

majra1 sa...

Det var ju ett jättebra tips! Även bra att göra om man har en väldigt liten trädgård.
Här ska letas stege! =D

Mari

biancamargherita sa...

amazing blog!
donata

nyckelpiga sa...

vilket smart tips du hade idag. Tack så jätte mycket för dina inspirationer.
Många hälsningar från småland
Nyckelpigga

Sanna sa...

Åh, vilket underbart tips!
Mitt i prick med din kommentar om männen... :-)

Bec Farquhar sa...

Minna, that looks beautiful!
Hope you are well!
Love Bec x