25 maj, 2011

Summing it up...

Getting my portfolio together...

Inte undra att jag är lite utarbetad. Har faktiskt arbetat en hel del... det kunde jag konstatera när jag hämtade ut utskrifterna till min portfolio som jag äntligen tagit fram. Det har blivit över hundra artiklar under de senaste 2,5 åren här i Blomsterverkstan. Lägg till fotoredigering, sälj, text och all övrig administration kring företaget. Ja, och så övriga mammafrudottersystervängrannelivet så klart.

Så nu klappar jag mig (och min bättre Blomsterverkstads-hälft Marie så klart) faktiskt på axeln och kryssar några semesterveckor i kalendern :) Åh vad det kommer att vara dejligt!

I morgon ska jag hem till Helsinki och träffa mina underbaraste vänner, lycka!

Så adjö tills jag är tillbaka :)
Minna :)

No wonder I'm all exhausted. I finally put together a portfolio and realized that Blomsterverkstad has produced over hundred articles during these past 2,5 yrs. Add photo edit, sales, text writing and all the administrative tasks that go along running a business... And rest of my mummuwifedaughtersisterfriendlife of course.  


So, now I thank my self (and my better Blomsterverkstad-half Marie of course) for work well done and mark some vacation weeks in my calendar. It's going to be wonderful not  to see everything around me as possible articles!


Tomorrow I'm off to Helsinki and spend some time with my dearest friends - happiness!
So - so long my friends until we meet again :)
Minna :)

18 kommentarer:

Jeanettes hus sa...

Så mycket du gjort, helt otroligt!
Bra jobbat förstår att Du känner dig stolt!
Du har verkligen lyckas så bra på så kort tid. Ett stort grattis till dig.

Skönt att läsa att Du insett att det varit mycket.

Önskar Dig härliga dagar i Suomi....
Samla nya krafter för vi vill bara se mer av allt vackert du och Marie fixar till.

Varma tankar och kramisar
Jeanette

Anna sa...

Du stora alpacka vilket arbete, o så bra du gör det! Njut Helsinki OCH vänner ;o))

Klem Anna

susanne sa...

ja, njut av din vistelse här i finland!
kram
susanne

Skatan sa...

Men du - klart du skall ta dig en lång och välförtjänt semester! Njut allt vad du kan och välkommen åter när du är redo :)

Annakarin

Fiffiga Systrar sa...

Ja det var ju ingen liten hög.. Grattis till bloggpriset! Välförtjänt!
/ emelie fiffiga systrar

Sofia på Me and my home sa...

Du är fantastisk!!!

Modern Country sa...

Dette blir en VELFORTJENT ferie Minna, jeg unner deg det så mye!! Ikke rart hodet snurrer, 100 artikler ?! WOW!!! Du gjør det så enormt bra og Inspirere meg uendelig mye. Gleder meg hver gang jeg ser ditt navn på trykk og kan lene meg tilbake og la meg selv hengi meg til en forførende artikkel. TAKK !!

Ha det toppen, masse klemmer!

Aina

Modern Country sa...

GRATTIS til Isabellas Bloggepris!!!
Det måtte bare være du :)

Ullis sa...

Grattis till din vinst! Den är du väl värd!
Ha en fin dg!
Ullis

Emma O sa...

Oj, hundra artiklar, det är ju helt fantastiskt vad produktiv du är! Du förtjänar verkligen lite semester :)

Grattis till bloggpriset också, du är SÅ värd det, jag tittar in här ofta och blir alltid glad av dina vackra bilder och trevliga ord!

Stor kram, glöm inte att ta det lugnt också, hoppas Helsinki-resn blir fin!

/Emma

vicki sa...

You certainly have created a beautiful blog- all your hard work shows! Enjoy your well deserved vacation!
Vicki

C. Tvillingmamma sa...

Härligt.

Du,jag fastnade i en tidning "allt om trädgård" Oh va jag gillade artikeln med rabarber,och så var de du som gjort den :) Kul ! :) Kanonbilder och trevliga recept!

linnea-maria sa...

Ibland kan det kännas som att man inte får något gjort men när man däremot summera allt så ser man vad mycket man eg åstadkommit. Du själv vet ju hur mycket arbete som är nedlagt på varje reportage, för att inte tala om pressen att det ska bli ett bra resultat. Styrkekramar /Therese

Elisabeth sa...

Det är spännande och inspirerande att följa dig- Viktigt att man får en tids paus emellanåt för att hämta krafter och hitta tillbaks till sin inspiration.Önskar dig en trevlig semester

H A N N A S - F O R M sa...

Å, Minna..jag önskar dig en välförtjänt ledighet med massor av sköna stunder. Du har verkligen varit fantastisk som skapat så mycket!

Ha det gott vännen!

KRAM
Hanna

LIVS LYST sa...

Det er altså så mye vakkert i denne bloggen din. Det ene bildet er vakrere enn det andre... sukk!

Ha en fin sommerkveld!
Hilsen Liv

RBW sa...

So lovely blog,I like it very much!

Liz Bradley sa...

found your blog thanks to Romantic Country magazine.
I am now a follower.
Come check out my blog if you get a chance.
Cheers,
Liz
www.mylovelylittelulu.blogspot.com