04 april, 2011

Vårens drottning - julros!

Lär mer om julrosor och julrosfestival här.

Tycker ni som jag att julros-släktet är bland det finaste som finns nu på våren - då ska ni besöka den här sidan och lära er allt. Ulriksdals trädgård i Kivik har också sin årliga julrosfestival, missa inte. Jag var där  och gjorde reportage ett par år sedan. Kan läsas i Allers (13/11). Ooops, den säljs ju inte längre, förlåt sent tips.. Se där, typiskt mig; Tiden går så fort att jag hänger inte med :)

Att servera julros på detta sätt från ett fat är urläckert om ni frågar mig. Blomman hänger ofta ner och gömmer sig. Knipsa av ett par stycken o lägg i vattenbad. Hållbar dekoration på bordet - och som sagt, urvackert!

Till er alla uppe i norr, massor med solsken och plusgrader - nu ska den där snön vek så ni också kan få komma igång.

Kramar!
Minna :)

6 kommentarer:

Snickaregården sa...

Vad fint :)

Bra sätt att kunna njuta lite extra av de söta blommorna.
Här är riktigt snösmältarväder, men inte med sol utan med regn...
Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Ljuvliga, ljuvliga bild Minna! Jag som älskar julroser - oändligt vacker blomma :)

Kram Jenny

All Seasons sa...

This is a wonderful photo!!!

Greatings from Holland ☼
Patricia

Svenska Blomsterbloggar sa...

Jag bara älskar julrosor! Önska så att jag hade haft tid att åka ner på julrosfestivalen... Det får bli nästa år istället. Har man tur kansek du ska dit, så vi kan få njuta av dina bilder istället ;)

Kram
Emelie

Frodo sa...

Julroser är helt fantastiska! Var på Julrosfestivalen förra året och det var som himmelriket. Så mycket vackra sorter - ville bara köpa, köpa, köpa...
/Humlan

majra1 sa...

Vilken bra ide att lägga dom i ett fat sådär!
Dom är ju sååå underbart fina! Såg nåt trädgårdsprogram från England där en kvinna hade en hel trädgård (!) med bara julrosor. Det var som paradiset... Underbart!!!

Mari