01 april, 2011

Solig helg! * Sunny weekend!

In my green house

Kan verkligen inte visa mer än väl valda hörn från växthuset just nu... det är så stökigt :)  Men härligt!
Ville bara önska trevlig helg och påminna om att ikväll meddelas vinnare i stora Eva Lindh söker assistent -tävlingen. Ses lite senare igen alltså :)


Kram från en skållad råtta som ekonomisysslar, skriver texter, blomsterpysslar, fotar, fotoredigerar, bloggar, facebookar, dammsuger (gäster med småbarn ikväll - då måste man dammsuga, annars får de astmaanfall och förvandlas till små håriga bollar när de kryper runt), bakar paj, handlar, kollar mannens favoritvideor (ja, han fyller femtio snart, det tror man inte... tack förresten alla för supporten igår, suveränt jobbat!!!).

Njut av helgen, det ska bli soooool!
Minna :)

14 kommentarer:

DPTT sa...

Hoppas du också har någon tid för dig själv ibland Minna. Låter som en riktig "skållad råtta" när du beskriver allt som ska göras.
Fyllde själv 50 år häromåret och väntade 9 månader för att ha kalas (på sommaren), istället åkte jag och sambon iväg istället på en resa i samband med födelsedagen.

Men du verkar ha mycket krafter och energi, så lycka till med allt!! Allt du tar i verkar bli guld.

Själv har jag precis startat en hemsida, rykande färsk, med alla de trädgårdsresor som jag arrangerar eller är med och ordnar, i Sverige (fr o m i år), Italien och England, om du har tid att titta in någon gång så är adressen: www.tradgardsturisten.se.
Hej svejs och vårdroppshälsning
från Ann Larås

Blomsterverkstad sa...

ja, mycket blir det ibland! MEN, det som inte blir gjort idag, blir säkert gjort en annan dag :) Det är inte som om allt detta är livsviktig, bara världsliga ting :) Gästerna får hjälpa till att laga mat hos oss, och rent är det sällan.

Så roligt Ann med dina resor, all lycka till!!! Jag drömer om en dag när jag sitter med i bussen :) Helgkram!

Livet på landet sa...

Härligt med efterlängtad SOL!
Kram Helena

designchic sa...

gorgeous...Happy Friday!!

marie sa...

Härlig röra! Tur att ingen ser i reportagen hur det egentligen ser ut bakom kulisserna....jag iallafall ställer till något vansinnigt.;))
Ha det gott i solen

Marie Boström sa...

Ser ut som du fått dina körsbärskvistar att blomma till slut.Hur bar du det åt den här gången?

Harpa Jónsdóttir sa...

God helg!

http://www.ninasskatter.com/ sa...

Nydelig blogg..la meg til som følger

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

;oDDD håriga små bollar, kan riktigt se dem framför mig...vid närmare eftertanke så är det nog sådana vi har gott om här hemma!
Ha den finaste av helger,
Lydia

Mariette sa...

Vilken underbar bild!

Kram Mariette

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hhi..... det där känner jag igen :-) Men du har det så gudabenådat vackert MInna, röra eller inte... Tror att kreativitet behöver en viss röra som gromån också...

Hua, hua.... ibland finns det helt enkelt inte tillräckligt med timmar på dygnet.... då får man inte glömma att andas in.... andas ut... och sänka kraven. Och som du säger: det som inte blir gjort i dag blir säkert gjort någon annan gång......

Ha en fin helg!
Kram
Charlotte

Classic Style sa...

men duu vilken kreativ sida du har och vilka fantastiska bilder..ujuj blir enormt insoirerad..synd jag inte har en trädgård ))

♥ Fyra årstider sa...

Vilken dröm att ha ett stökigt växthus. Min man drömmer om det..han gillar att odla.
Kram Lotta

Blomsterverkstad sa...

Marie - ang körsbärskvistar...
Dessa är köpta - och blommade fint. Likaså som de rosa på bilden, persika är de.
Men, de som jag inte fick till var päronkvistar från mina egna träd. Tänkte ta några till och se om det fnukar nu när de har kommit lite längre. Fy skam den som ger sig :)