18 april, 2011

Pionstöd * Peony support

Pionstöd by Minna

Åh vilken underbar pilkurs jag fick ta del av. Från 9 till 15 pilpyssel, superkunniga ledare, trevlig sällskap och mums mat (frukost, lunch, fika). Jag försökte övertala Annika & Camilla som hade kursen att ha en fast kursdag en gång /månad - det hade varit livet :)

Ovan ser ni min pionstöd. En sådan har jag suktat efter ett par år nu. Kommer bli fantastiskt att se hur den fungerar.


Pionstöd by Annika R.

Här är kursledare Annikas pionstöd in action. Så här långt har våren kommit i hennes välskötta rabatter i Hörby, Skåne.

Nu skiner solen och våren tar verkligen jättesteg nu!

Kram,
Minna :)

16 kommentarer:

Fredrika Hall sa...

Vilken bra blogg du har! Jag har precis startat en blogg om hur man får den vikten man vill ha. Vad man skall äta så man blir nöjd med sig själv nu till sommaren! Gå gärna in och kolla www.bravikt.blogg.se :)

Lilith sa...

Oj vilket fint pionstöd! Ska snart på en kurs där vi ska tillverka "inredning" av olika slag till trädgården, och ett sånt stöd vore verkligen toppen att göra! :)
Ha en fin påskvecka!

Randiga Tråden sa...

Så vackert det är, själv har jag satt pil för några år sedan men inte kommit så långt.

Jeanine Burkhardt sa...

We too have issues with supporting our PEONY PLANTS... I'll be interested to SEE how well your lovely one works... WE HAVE SNOW ON THE GROUND IN WISCONSIN THIS MORNING - OMG!!! Will Spring ever arrive here??? ALWAYS LOVE YOUR BLOG ENTRIES...
Jeanine, ChiPPy!-SHaBBy!
Wisconsin - USA

linnea-maria sa...

Åh vad snygga de är!! Jag har några pioner som verkligen skulle behöva lite stöttning. Jag borde kanske varit ute på lite jakt efter sly tidigare. Kram /Therese

susanne sa...

det är otroligt vad mycket fint man kan göra med kvistar och lite fantasi! det där är det klart vackratse pionstöd jag har sett!
ha de bra!
susanne

Skatan sa...

Ett sådant skulle man ha i sin ägo!! Mina pioner viker sig åt alla håll under semesterveckorna...när inte jag finns på plats och håller dem i handen.

Funderar för övrigt på ett fång pioner i buketten till midsommar. Rätt å slätt. Vad säger blomsterexperten om det? Symboliserar de ett långt och lykligt äktenskap mån tro... :)

Sköt om dig
!
Annakarin

♥Min Eden♥ sa...

Oj, den ska jag också försöka mig på. Vilken fin design!
/Nina

Susanne sa...

Jättefint...skulle även jag behöva såna till mina pioner ;))
kram susanne

Nina Lindh sa...

Har skrivit och skriver om pioner och pionstöd i min blogg... kan jag få låna en eller båda bilder och illustrera med? Naturligtvis länkar jag till dig.

me and alice sa...

Underbart fint Minna!!!
Skulle vilja ha sådana bara som skulpturer runt om i trädgården. Jättesnygga!
Kram Susanne

Blomsterverkstad sa...

Hej alla glada - det verkar som om det finns behov för fler pionsstöd... och pilekurser runtom i Sverige. Hoppas många pilekunniga nappar på idén :)

nina - klart du kan få låna bilden och inspirera vidare!

Blomsterverkstad sa...

Skatan söta: Klart du ska pioner till midsommar! De är ubervackra i sin storhet!

Karina sa...

Jättefina pionstöd! Såna vill jag också lära mig att göra....:)

Evelyne Vincent sa...

Do you if it is possible to found theses peony supports in France? or to order them?
Maybe there are home made.
There are very beautiful.
Many thanks for this blog!
Evelyne

liljer og konvaller sa...

Hej Minna! Jeg sad nettop og så lidt tilbage i din smukke blog. Så utrolig mange flotte grejer du har lavet! Og så er du jo rigtig god til at tage billeder af det også. Meget inspirerende!
Hvordan er det gået med dit peon-stativ? Virker det efter hensikten? Regner med at du har smukke, blomstrende peoner i haven for tiden. :)
Håber at stress-niveauet er ved at falde lidt igen..?? Alle de bedste og mest afslappende tanker til dig!
Klem fra Ina