23 mars, 2011

Presentpapper * Wrapping paper

Presentpapper  - en klar hamstringsobjekt.
Pensé Frizzle Sizzle härifrån, presentpapper  Åhlens.

Så var julen över för den här omgången. Gårdagens jobb blev riktigt mysigt - och till slut lite juligt :) Fick hämta gamla granen från tippen...

Idag är det dock vår. L'assistenten Marie är i full gång och förbereder nästa jobb med påskägg ute i växthuset. Bilden ovan är därifrån. Vi behövde lite olika bakgrunder - och vad passar bättre än presentpapper. Tips till er som fotograferar, ett billigt sätt att få in rätt "känsla" i bilden.

Solsken på er!

Minna :)

Over and out with Christmas. The job we did yesterday turned out really nice. And we managed to get Christmas-feeling in as well. For that I had to get our old three from the dump though... 


Today it's spring again, and l'assistent Marie is preparing for a photo shoot for Easter eggs. Image from the set. We needed some different background and wrapping paper is perfect. A tip to you who take photos - get a wide range of different kinds of papers and use them to create the right "feel" on your photos.


Sunshine to you!
Minna :)

14 kommentarer:

tinajo sa...

Åh, det där gröna med prickar har jag och älskar det - får mig alltid på fint humör när jag ska slå in något. :-)

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Nu ska jag iväg och leta fina penséer. Jag tor det får bli såna där krusiga lila, det har rätta stuket. Igår när jag beskar lavendeln, sålängtade jag så mycket efter just olika lila nyanser!
Behändigt tips idag, såna är alltid välkomna!
Kram H.

Anna Vattenkanna sa...

tack för fiffiga tipset! Ja, krusiga vinröda penséer tycker jag om - har en urtjusig i uterummet.

Kram Anna Vattenkanna

Lisa @ Fern Creek Cottage sa...

The ruffled pansies are so pretty! Wonderful photo!

Intianminttu sa...

I love those ruffled pansies, but can´t find them here in any garden store. Thanks for a very practical tip!

Nordingården sa...

Du är verkligen skicklig som slänger dig mellan årstider så där Minna och så vackert sen då, både julbilden med skänken man skulle kunna mörda för och så denna våriga bild, vilka läckra krusiga penseér!!! Mari.

Of Spring and Summer sa...

"Fick hämta gamla granen från tippen...". Ja, vad gör man inte för konsten!!
Vårkram från London.
Ingrid xx

magdalenia sa...

Wonderful tip, I'll remember!
I'm a great fun of YOUR work, ideas, photos of flowers and plants.
Never ending source of inspirations for me, thank You!
Regards from Poland!
Magdalena

vicki sa...

Such a beautiful spring photo - your ideas are always such an inspiration - I adore this blog!

vicki

Kate sa...

Hi! A beautiful idea of the pansies, I go to the market and also on the balcony planting pansies in blue, purple;)
Have a nice present tomorrow:)

Bohemian sa...

Thanks for the tip, it does make for a delightful looking photo!

Dawn... The Bohemian

♥Min Eden♥ sa...

Jag kan tänka mig att jul-jobb är roliga :) Fint blev det, iallafall!

Tack för tipset om presentpapper...bör testas :)
/NIna

Flowers and the City sa...

Vilka härliga våriga färger på presentpapprena! Jag gillar skarpt det limegröna med vita prickar!

Ha en skön dag.

Lilith sa...

Presentpapper kan man verkligen göra mycket fint med, det finns ju så fina papper!
Här blåser vårvinadran med nästan stormstyrka idag... Ha det så bra!