02 mars, 2011

Penséer * Pansies

Penséer, pansies, orvokki - loved all over the world - this one is called 'Feenkönigin'


Sådana här tänkte jag fröså. Har köpt mina första Pluggboxar och de ska vara superbra. Fortsättningen följer.

Vad ska du så i år (eller har sått)?

Undrar Minna :)

This year I'm going to sow these darlings myself. Have bought plantingboxes that says to be really good for sowing your own plants. I'll let you know how it goes.


What are you going to sow this year (or have already)?


Minna :)

9 kommentarer:

tinajo sa...

Och vackert är det. :-)

tari sa...

I have sown LOBELIA, a bit later will sow ALYSSE, SWEET PEA, PHLOX and MATTHIOLAS. Thanks that you reminded to sow pensies! I like them very much too.

majra1 sa...

Åhhh! Vilken vacker pense´!!! Skulle kunna tänka mig några såna. :)
Jag ska köpa en New Dawn ros att klä in entre´n med o flera klematisar bla.
LÄNGTAR!!

Snö i 4 mån börjar gå en på nerverna nu.. trots att jag äälskar vita vintrar.. :/

Mari

Jeanine Burkhardt sa...

Gorgeous Pansy Flowers!*!*!
Jeanine, ChiPPy!-SHaBBy!
Cedarburg, Wisconsin - USA

Bonjade sa...

So beautiful.
Makes me longing for spring ;0)

marian sa...

I love pansies and this is a most delicious colour!
Bye,
Marian

Elisabeth sa...

Förra sommaren införskaffade vi flera odlingskragar som jag började fylla med jord. I år tänkte jag experimentera mig fram. Blev inspirerad när vi var på besök på Wanås slott utanför Knislingen i Skåne. De hade fina lösningar just med odlingskragar. Får se vilka idéer som växer fram. Har du bra tips är jag tacksam om du vill skriva om det.

Scilla sa...

Vackert! Pluggboxar är superbra - men ack så fula..... (Får stå i sällan använda gästrummet....)

Ha det bäst!
Stina

M/S Design sa...

I vindruvs askar, är som små växthus.