28 mars, 2011

Mycket * Lots

Peach in bloom, I'm not.


Texter att skriva, ägg att dekorera, administration att sköta, bilder att ta, hus att städa, privatliv att ordna, träd och buskar att beskära, små och stora beslut att tas ... puuuh, är inne i en aningens välfylld period. Har ni det så ibland? Att ni bara vill att världen omkring stannar så ni hinner ikapp. Och att någon säger vad som är det rätta beslutet. För det är så jag har det. Just nu.

Jag vet att det blir bättre, men ändå.. jobbigt. Hur gör ni för att kämpa genom de mindre trevliga perioderna?

undrar Minna :)  - som ler fortfarande

Texts need to be written, eggs to decorated, paperwork to be done, pics taken, privat life to be straighten out, garden to be nursed, small and big decision to be made... puuuh, I'm in a period of lots to handle. Do you know what I mean? That you only wish that everything around you stops so you can catch up. And that someone helps you to make the right decisions. For that's where I'm at the moment...just ...lots.


I know it'll get better, but still... tough. How do you make it thru harder times?


Minna :) - still smiling

8 kommentarer:

tinajo sa...

Jodå, känner absolut igen mig. Problemet är ofta att det är roliga saker som jag inte vill tacka nej till - men sedan när man lägger ihop alla roliga saker så blev det plötsligt för mycket... Hoppsansa så det kan gå, då blev det ju inte lika roligt längre utan mer stressande.

Har inga superbra knep; försöker beta av en sak i taget för att ta mig igenom och sedan passar jag mig ett tag för att ta på mig för många roliga grejer. :-)

Emma O sa...

Känner igen mig! (är det inte typiskt dessutom att det ska komma sjukdom just i dessa perioder? dottern fick just en släng av magsjuka...)
Jag brukar skriva listor för att må bättre, men kan inte med säkerhet säga att det hjälper.. ;)

This too shall pass är ett bra citat att ha i huvudet. Lycka till med allt!
Kram/Emma

A Charmed Life sa...

It's the same question I keep asking myself since almost three years now. 'til now it didn't get that much better. But I know that I have to grab every oppotunity to slow down, like a day at the sea side, or a coffee or two with a friend, catching up and having a laugh. I try as well not to want to be perfect, one of my major problems.

Wish you luck and joy fulfilling all your responsibilities! Maja :)

KarenSue sa...

I always say..tomorrow will come and go..it will be done.

jessa sa...

Hang in there. Like your blog says...Finding beauty in everyday life..sometimes it's not obvious, but it's there.

Tina sa...

Dra ner på kraven, ta en dag i taget och beta av en sak i taget. Prioritera det som är viktigt och prioritera bort det som kanske inte är lika viktigt! Och var snäll mot dig själv!
Kram på dig!

Blomsterverkstad sa...

Tack and thank you all sweet frinds! I feel lot better already! Happy hugs, Minna :)

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Men det är ju då Du fungerar som allra bäst eller hur???!!!
Massor av lots är väl den motor som håller igång din kreativitet.

Men visst även du behöver lite lugn och ro ibland.
En dag på spa kanske????
Jag kan vakta hus och hem om så behövs......

Kramisar