02 februari, 2011

Vårtecken * Signs of spring

Styling Jeanette Lindell
Titta vad jag fick! Söta Jeanette var på besök och hon har alltid de sötaste och finaste saker med sig. Älskar den fina grytan hon hittat - och båda två var helt saliga över videkissarna, våren närmar sig!!!

Imorgon åker jag till Stockholm och planerar ny bok med förlaget. Några önskemål - vad vill du se i den kommande boken? I min första bok bjuder jag tips och inspiration för hela året kring olika typer av arrangemang och kransar, nu kanske vi ska blanda i lite nya element. Hade varit roligt att höra vad ni tycker - så tyck till!!! :)

Och ta hand om er, på alla sätt!

Kramar, Minna :)

This wonderful arrangement was a gift from sweet Jeanette. Just love it!!
Tomorrow I'm off to Stockholm for a meeting with my publisher. We're gonna discuss my new book. Do you have something special you'd like to see in it - please let me know. It'd be very interesting to hear   you wishes.


Take care my friends!
Hugs,
Minna :)

14 kommentarer:

Nordingården sa...

Vilket ljuvligt vårarrangemnag av Jeanette och vackert foto av dig, pärlisar, hyacinter och vide, så fint... ännu en bok, du är så himla duktig och driftig Minna, önskar att jag en dag törs göra slag i mina drömmar också, lycka till, bok ett är otroligt bra så det blir nog bok två också- än vad du beslutar dig för, älskar dina blommor, foton och styling och dukningar med vad naturen har att bjuda efter olika årstider är kul att se! Mari.

Eva sa...

Välkommen Minna - det ska bli roligt att träffa dig!

Jeanettes hus sa...

Tack goa rara vännen min!

Du e ju en hejare på bordsdukningar,så lite nya fräscha bilder och idéer på detta ämmne.

Kransar går alltid hem.

Lycka till i huvustan!
Kramisar Jeanette

Snickaregården sa...

Underbar vårkruka :))

Har precis fått din första bok som jag helt förälskat mig i.

Kram Maria

Laila sa...

Det var en ljuvlig liten grupp. Snacka om att det andas vår! :-)

Bruno och Mig sa...

Jättefint arrangemang. Älskar också videkissar.

Ha en bra dag

L

Bohemian sa...

What a beautifully arranged fresh Spring centerpiece!

Dawn... The Bohemian

Puumuli sa...

En mycket vacker arrangemang! Lycka till med boken, det måste vara intressant att vara med i ett sådant projekt!

Kram
Sari från Puumuli

tari sa...

Minna, what is that small plant with oval leaves in front? Camelia?

As to your book, I wish it were in English))

Therese sa...

Ätbara växter på ett vackert sätt & gärna tips för en balkong.

Johanna sa...

Hej Minna!
Blir så inspirerad av dina härliga bilder och tips!
Toppen med en ny bok. Jag som gillar skånelängor ser gärna lite mer exteriöra bilder från hela året i din trädgård :) Kram Johanna

Sandra L sa...

Vad mysigt med videkissar.

Kanske använda färgtema i nästa bok. Har snöat in lite på det här med att sortera allt i färg men det är fint och harmoniskt. Lite annorlunda upplägg på en bok?!

Tack för en riktigt bra blogg som ger massor av inspiration!

//Sandra Lindh

FaB Keramik sa...

Hej!
Jag tycker att blommor är fantastiska - framför allt de som växer vilt. Kanske en bok med eko-tänk, använda material från naturen - och täcka in hela Sveriges varierande flora. Alla årstider. Det vore fint.
Lycka till med din bok!

Ina sa...

Har lyst å takke deg deg både for den inspirerende bloggen og for boken din. Kjempegod nyhet at det kommer enda en bok. Gleder meg allerede!
Jeg har veldig lyst på mere inspirasjon til vakre vinter-dekorasjoner. Kanskje spesielt for perioden etter jul. For meg er det lett å finne inspirasjon til fine blomsterdekorasjoner, når det er vår/sommer, grønt og frodig ute. Mye vanskeligere når vi har 1 m snø i hagen. Da er det herlig å finne frem boken din, og forsøke seg på en av ideene dine. Så for min del ser jeg gjerne enda flere vinter-dekorasjoner i den neste boken.
Lykke til!
Ina