18 februari, 2011

There is hope!

My very very first crocheted flower
- not so very pretty, it was supposed to look like this

Tänkte att det är ju dumt att inte visa min allra allra första virkade blomma... det kan ju ge hopp för alla virknybörjare där ute. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få till ngt överhuvudtaget. Men som ni ser här på gårdagens inlägg, lite stöd på vägen kan göra under. Skaffa alltså stöd från en virkkunnig kompis eller stay tuned för instruktionsvideo inom snar framtid.

Hej hopp, nu är det fredag!
Minna :)

Thought that it was not so smart not showing my very very first crocheted flower... it can surely give hope to other beginners to see my first attempt to make this flower - and see here how the second one turned out when I got little help. So, get together with a crochet pro or stay tuned for a instruction video soon.


Enjoy, it's Friday!
Minna :)

11 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Jamen den var väl fin för att vara din förstling! Du verkar ha en naturbegåvning inom virkningens konster ;-)

Kramar Anna Vattenkanna

ANETTESHUS.COM sa...

Så flott!! Jeg er imponert, Minna;))

Er innom for å ønske deg en riktig fin fredag!! Det er helg!!:)

STOR klem
Anette

Gela sa...

Vilken fin virkad blomma!!! Har nyss lärt mig virka en jag med. Visst blir man så stolt så man bara "måste" lägga ut den på bloggen. Det gjorde jag med. Ha en fin fin helg/Gela

M a d a m e M o r e l l sa...

Alltså, jag har försökt att lära mig virka i FLERA ÅR! Kan inte och vill inte längre. Men du var duktig:)
Jessika

Anonym sa...

Vilken underbar blogg! Mycket fin inspiration.

PeregrineBlue sa...

yes you can! good job. i try and try again until things turn out. if someone else can do it, I can too.

Växthusmadam sa...

Var på middag hos en kompis som är textillärare och bad om lite hjälp med virkning och nu har jag fullständigt snöat in på detta! Mina saker är inte så där sobert vita som din fina blomma utan jag har istället fått spader på all snö ute och längtar efter färg, så allt jag virkar blir i regnbågens alla färger! Efter att inte ha virkat sedan jag gick i mellanstadiet känns jag helt plötsligt ihopväxt med min virknål! Hoppas odlingssäsongen kommer snart så att jag får en virkpaus!
Ha en skön helg,
Virkhusma...., nej jag menar Växthusmadam

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

VAd duktig du är!

Önskar dig en härlig lördag!

Helen sa...

Så flott at du starter med hekling. Jeg er sikker på at det vil gi deg mye kreativ glede.

Marias Château sa...

Vad pysslig du är! Blomman är verkligen vacker, förstår om du är nöjd.

Trevlig kväll!
Kram Maria

Elisabeth sa...

Det var fint. Hur använder du dessa virkade blommor? Som brosch, inredningsdetaljer?