25 februari, 2011

Odla grönt * Grow green

Köksodling hos mig

Eftersom jag är en köksträdgårdsnörd och odlar mest för att kunna äta (men absolut lika mycket för att det är vackert) så har jag odlingar lite här o var här hemma också. I nummer 4 i tidningen Allt i hemmet kan ni läsa massa tips om hur du lyckas med fönsterodling. Inget slår odling ute -  inomhus ska man vara förberedd till lite svinn. Men roligt är det, och gott!

Njut av ledigheten!
Minna :)

Grow your herds and other green  in your kitchen. It does not beat kitchen gardening outside, but it's fun and yummy. More pics from my kitchen in latest Allt i Hemmet.


Enjoy your weekend!
Minna :)

11 kommentarer:

tinajo sa...

Vilken härlig bild - man blir på så bra humör! :-)

Inger Marie sa...

Ja,så godt! Ferske grønsaker og urter fra egen hage = aller best :)
Gleder meg til en ny sesong!
God helg :)

HannasHörna sa...

Hej!

Okej, då tror jag har drabbats av lite svinna. Jag har sått fröer men det är inte så många som vill komma upp. Jag måste nog köpa allt i hemmet nu då.

Härlig bild!

Ha en bra helg!

HannasHörna sa...

svinn ska det såklart stå!!

susanne sa...

jättefin låda med köksgrönt!
trevligt veckoslut!

susanne

Gilda sa...

I have tried to grow herbs at home, but unfortunately my plants have been invaded by lice. I wish you a happy w.e.
Hugs Gilda

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hej Minna
Ja all odling e en njutning nu :)
Hoppas allt e väl
å missa inte¨

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

imorgon......
VÄLKOMMEN att vara med :)
Håkan

LizlovesVintage sa...

Minna,
I'm so glad I found your Beautiful Blog.
xxx Liz

VINTAGE HOME lifestyle sa...

Lovely!

Bohemian sa...

Your kitchen herb garden is lovely. I grow herbs inside and out and use them in cooking all the time, you just can't beat the scent and tastes of freshly picked herbs! It awakens the senses.

Dawn... The Bohemian

Marias Château sa...

Underbar inspirationsbild!!!!
Blir såååå sugen på att ta in lite gröna godingar i mitt kök också:).

Må så gott!
Kram Maria