16 februari, 2011

Min allra första blomma * My very first flower

Virkad by Minna, tutor Marie
Tjohoo, jag kan. Äntligen. Virka en blomma. Första timmen på jobbet igår ägnades åt denna konstart.  Så roligt. Så vackert. Så "vill ha mer"-igt.

Minna :)

p.s.  Ledsen, jag ljög, detta är inte min första virkade blomma. Den allra allra första som jag drog ihop ensam med min virkbeskrivning tål inte dagsljus :)

Yey, I can. Finally. Crochet a flower. The first working hour yesterday was dedicated to this artform. So much fun. So beautiful. So "I want more" -ish.


Minna :)


p.s. Sorry, I lied, this is not my very first crocheted flower, but second. The first one I dragged together by myself cannot be shown in daylight :)

26 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Yey! Så fin den blev! Du kan! Trots att jag virkade fel på den jag visade med. :D

Puumuli sa...

Grattis! Så fin blomman blev; att virka är jätte roligt!

Kram
Sari från Puumuli

Alba Linea sa...

love the picture and the flower too! best wishes di
;0)

All Seasons sa...

wonderful you flowers, so sweer that colour!
And now..you are making more and more :-)

Hugs,
Patricia

hemma hos lilla mej sa...

Mmmmm bara så himla söt.Ja den gillade jag.Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

Maria ( Idekroken ) sa...

Nydelig :) Ja du kan... virkelig !
Så moro ;)

Klem fra meg

Susanne T sa...

Har försökt att virka en sådan blomma men det lyckades inget vidare, skulle behöva en beskrivning. Vet du var jag kan få tag i en sådan. Tack på förhand.
Mvh. Sus

Gela sa...

Visst är det roligt när det lyckas!!! Håller just på med blommor jag med. Kram Gela

LissenTo sa...

Den blev ju jättefin!
Nu blev jag inspirerad.

Må så gott.//Lissen

Bohemian sa...

Well, I must say your 2nd attempted perfected a most lovely outcome! Perhaps you can use the other one in some wonderful Artistic project of Altered Art... I've found that even the most tattered or forlorn pieces come together wonderfully when put with other lovely objects. I love your crocheted Flower... beautiful.

Dawn... The Bohemian

fröken knopp sa...

Söt som socker!!

Varma Kramar Elin

84 kvm mitt i stan sa...

Kul! Den ser riktigt fin ut. Nu är det bara att skapa fler..... Marie

lealu sa...

Very beautiful second try!!
Kram, lealu

Alison At BrocanteHome sa...

Oh that is so pretty. My heart aches to crochet but somehow I just don't seem to be able to get my fingers to work...

Anita sa...

Oh what a coincidence! I just croched my second rose yesterday evening that looks almost the same! Well done for yours!

Groetjes vanuit Duitsland
anita

Bonjade sa...

lOVE YOUR FLOWER WITH THAT LOVELY PEARL IN IT....
fINE EVENING

majra1 sa...

Vad kul att kunna virka en blomma! :) Jättesöt! Går ju att ha till så mycket. :)

Mari

jolanda sa...

WOW, beautiful flower and a very nice color to...Love it.
Good luck with the next ones :-)

Greets Jolanda.

minna sa...

Hej kom in på din blogg av en slump och märkte att du heter Minna precis som jag! Själv tycker jag det var lite roligt efter som Minna inte är så vanligt, kommer defentivt besöka din blogg igen :)

Angela sa...

Hi,

I love it, I tried to go to the link below the picture in the hope that there might be instructions, but it went nowhere, can you guide me?

Best wishes
Angela (Tokyo)

Angela sa...

Hi,

I love it, I tried to go to the link below the picture in the hope that there might be instructions, but it went nowhere, can you guide me?

Best wishes
Angela (Tokyo)

skapa och inreda sa...

Så fin i härlig färg! Duktig du är, virka på hej och hå:)

Sofia på Me and my home sa...

Hurra visst är det roligt att virka?! Har också ett gäng virkade blommor här hemma :)
Kram!

Robin sa...

Congratulations on your first, or second, flower! It is very pretty and will certainly be something to treasure as you increase your skill and experience. :)

Jeanettes hus sa...

Du kan då allllllttttttt!
Så fin den blev.

Hoppas att allting gick bra på landet idag.
Kramisar

vicki sa...

I am so jealous--- I'm a knitter- can't even hold a crochet hook properly! I have no hopes of ever being able to do this! Your "second" flower is beautiful! If I tried this- all of mine would be lime your "first" one! A beautiful photo!