09 februari, 2011

Blomsterverkstad goes live



Ett par jular sedan besökte jag TV4s Förkväll och pysslade jul. Se klippet nedan.

Bloggaren%20Minna%20Mercke%20julpyntar%20

Jag får massor med frågor om hur man gör kransar, fäster saker, arrangerar blommor osv. Förklara med ord är ibland lite knivigt. Därför kommer du snart kunna se hur saker och till görs på riktigt - vi introducerar Blomsterverkstad live med instruktions- och inspirationsvideor. Allt för att få er att blomsterpyssla mera :)

Därför vill jag också gärna veta vad ni är intresserade av och kör en liten miniundersökning högst uppe på högra spalten. Rösta gärna!

Eller lämna en kommentar och berätta vad du vill se på Blomsterverkstads-kanalen.

Och förvänta er nu för gods skull inga stand up -roligheter. Det blir kort, torrt men hoppningsvis vackert :)

Kram,
Minna :)

I often get questions about making wreaths and arrangements. Describing things with words isn't always easy. That's why you'll soon be able to watch how to make things live  - we are introducing Blomsterverkstad live with instruction videos. 


That's why I also want to know what you're interedsted in learning more about. There's a poll runnnig on the top right corner.


And dear friends, don't expect any stand up - shows. It's gonna be short, not funny - but hopefully beautiful :)


Hugs,
Minna :)

9 kommentarer:

Madame C sa...

Har röstat och lääääängtar till live-inläggen - med eller utan humor:)
Kram!

jwblooms sa...

Hej, Minne! Jag skulle jatte garna se dig beskriva hur du har gjort den fina hjarta som du gjorde at dina kara "grandpa"s begravning. Jag ar engelska och jag har aldrig sett nagonting lika har i England. Jag tycker det var jatte skont. Tusen tack, Jan.
(Det ar mer an 20 ar sedan jag pratade svenska och jag har glomt sa mycket - jag ber om ursakt att det ar nu sa daligt!! Och jag har inga svenska bokstaver pa min tangentbord heller! Hoppas att du forstar vad jag menar!)

Snickaregården sa...

Nu har jag röstat och ser med spänning fram mot live inläggen :)
Kram Maria

Ceci sa...

Hmm, jag kan inte rösta för videon ligger över kryssboxarna...

Nanna sa...

Åh häftigt!!!
Kunde inte bara välja en utan tog 3... Men mest av allt skulle jag vilja se mer arrangemang i krukor. Allt från enkelt med bara en planta till flera. Inomhus som utomhus.

Renée sa...

Vad kul! Tänkte på det senast idag: "Undrar om det jobbas på några filmer hos Minna snart..." ;-)

Nordingården sa...

Du är bara sååå bra Minna! Duktig, drift, smak och hur cool som helst i tv!! Andra boken på g, och nu en blomsterkanal! Finns det ingen ände på vad du grejar?! Jag röstar på dukningar!!! Ska rösta sen, kommer inte åt knappen nu av ngn anledning... Mari.

AnnikaS sa...

Det kommer att bli toppen med dessa live inlägg. Jag har röstat, men egentligen är jag intresserad av allt som har med blommor att göra. Så jag tror att ni ska passa på att visa det som ni känner lite extra för just då.
kram Annika

susanne sa...

jättebra ide!
det är så mycket enklare att se det göras som att försöka förstå endast en muntlig förklaring!
h/susanne