28 januari, 2011

Prickigt och vårblommor * Dots and spring flowers

Min man är dansk. Danskar har sitt speciella smörrebrädskultur o sina stinkiga (mums) ostar. De kan man få tag på i Netto. Och i Netto finns det ofta små roliga saker som hamnar i min korg. Som igår.

My husband is Danish. And Danes love their smörrebröd and stinky cheeses. Those you can get in a shop called Netto. And in Netto they often have fun cute things like the scarfs below. Which I cannot resist.



Minna loves dots

Prickar är jag väldigt svag för. Likaså scarfs. Har många. Men kunde inte låta bli att lägga dessa två sötisar i min samling. (Netto, 25 kr/styck)


Primula = spring

Inte heller kunde jag låta bli dessa färglada glädjespirare. Primulas är vår! (Netto 25kr/2 st)

Friday! Hope you had a good week, mine passed by way to quickly again!
Love,
Minna :)

20 kommentarer:

Uttan sa...

Så vackert.VÅR! Härligt!!!

Så fina prickiga och billiga små scarfs.
Måste genast kolla om Netto finns här i trakten men det tror Jag inte :( sååå synd.....men men man kan ju inte få allt.

Trevlig Helg!
Kram!

Monika sa...

Jag hittade blommiga! med bollkant!
Fint med prickigt
Ha en fin helg
MOnika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara och vårliga bilder!!! Här är en till som gillar scarfs och de prickiga raringarna du köpt = vill ha. Sådana tänkte jag köpa och kollade var min närmaste Netto ligger...jaha typ 20 mil härifrån:-(

Önskar dig en underbar fradag!!
Kram,
Regina

All Seasons sa...

What a sweet colour, nice!!
Yesterday I have buy some white flowers and they are standing now in my kitchen. Maybe next week I make some photo's from it..

Have a nice weekend, with some sunshine :-)

Patricia

Maleviks Rosenträdgård sa...

Oj det var dyrt :)
Såg att Plantagen bara tar 9kr :)
Visst e dom underbara.....
Snart e våren här.....
Ha det gott å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

imorgon......
Bloggpartyt som pågår hela veckan...
Håkan

Nordingården sa...

Men gud Netto måste dyrka dig, vilka vackra bilder och söta sjalar, vilket fynd, varför har vi inte netto här!? Jag älskar också prickar och sjalar!! Skulle vilja ha dessa två jag med... helt ljuvliga, såsom alla dina bilder och din blogg, ha en toppenhelg!! Mari.

Fröken Kråknäs sa...

Hej!
Vilka härliga glädjespridande bilder!

Må gott!
Katarina

Karolina sa...

Dear Minna,
I loooove your blog!
Your pictures are allways so nice!
Greetings from germany, karolina

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Minna!
Prickar och Primulas - perfekt!!
Fint och vårlikt.
Önskar en trvlig helg.
Kram Ingrid

Norr om Köpenhamn sa...

Hej Minna!
Jag är också med dansk man ;o) men har bosatt mig på andra sidan sundet. Här blir det också en o annan tur på Netto och visst kan man göra riktiga fynd :o) Sjalarna var superfina...gillar också prickar!
Älskar att kika in på din fina och inspirerande blogg.

Önskar dig en fin helg!
Kram ulrika

Hildas hem sa...

Jag hade ingen aning om att det fanns scarfs att köpa på Netto. Jag älskar också sådana - kanska borde ta mig en tur dit :)

Ha en fin kväll!
Kram Sofia

giveto sa...

the sping is back!!

Linda sa...

Åh vilket underbart inlägg! Tack!!!

Ljusa vardag sa...

Ja det är alltid kul att fynda. 25 kr per scarf var ett riktigt fynd. Jättesöta! Tack för tipset. Ha en fin lördag! Mvh Anna

Annas Lycka sa...

Jag måste till Netto!!!!! ;)

Kram på dig! Anna

Puumuli sa...

Ser underbart vårigt ut!

Kram
Sari från Puumuli

Sal sa...

Love those scarves! We have Netto here, too, but I never saw them there. Will have to check that out again.

Sal

Mitt lilla frö sa...

åh.. de där scarfarna skulle du nog kunna sälja vidare till MÅNGA!! jag är väldans sugen!!! konstigt att man får sån "ha-vilja" så fort det är prickar på nått...

linnea-maria sa...

Vilka fina scarvs! De känns väldigt våriga och jag gillar den lilla söta spetsen på dem. Ha en bra vecka /Therese

Gabriella sa...

Åh, härlig inspiration!=)