04 januari, 2011

Måla tavlor * Paint a picture

Styling Laetitia Rissetto Photo Minna Mercke Schmidt

Tips till er som blir nippriga inomhus och behöver lite pyssel - måla en egen väggdekoration. Det är ju så inne med texter hit o dit, men egenhändigt målade tavlor har vi inte sett så många av. Denna underverk kan beskådas i södra Frankrike på Chateau de Christin. Så ett resetips blev det också, heeelt bedårande slott att bo på.

Nu ska jag inhandla vårstämning - jobbet väntar :)

Ha en skön dag,
Minna :)

A tip for you who get all restless indoors (when it's to cold to go outside) and need something to do - paint your own wallpainting. This one "hangs" in a French castle Chateau de Christin. Which by the way is another fantastic place to stay at, if you're in southerns France.

Now I'll go shopping for spring - a job assignment needs to be done :)

Have a lovely day,
Minna :)



1 kommentar:

Anna-P sa...

Hej. Vad mysigt det såg ut, tavlorna var ju grymmt fina. Jag målar egna tavlor också. Tack för tipset om trälådorna,kanske är det för sent nu, men tar jag mig bara ut till affären i denna - 25 gradiga kyla så ska jag fråga efter lådor. Ha en bra dag.