12 januari, 2011

Hemtrevligt på mitt sätt * Cozy in my way

Inte bara på bild, nu ska jag banne mig börja använda alla mina skatter.

Mina fina loppistallrikar, blir så glad bara av att titta på dem!

Virka eller fynda grytlappar i glada färger.

Krukväxter/houseplant are in! Ni trodde säkert att jag hade huset fullt,
men icke, är en höjdare på att ta död på dem. Nu ska jag försöka igen.


Det bor en myspys älskande hemmafixare i mig. Periodvis lyssnar jag inte på henne utan försöker inbilla mig att det moderna är så fint... bara för att falla tillbaks till mitt riktiga jag - det ska vara mysigt hemma. Mycket, härliga och många detaljer, färger och liv. I och med att jag nu jobbar med inredning och styling av miljöer har jag under årets lopp skaffat en del saker som jag älskar. Men jag använder dem inte för att det har blivit så bråkigt med många stilar. Bl a Underbara Clara gav mig en puff åt rätt håll, hennes härliga hem är ett hem, inte för slipat utan med massa charm - och nu ska jag också se till att allt det fina här hemma kommer i användning, även om det inte skulle vara politiskt korrekt.

Heja mitt hem!
Minna :)


I'm definetely a cozy person. Modern spacious office looking homes are not my cup of tea. Sometimes I try to tell myself that less is more, but only to once again realize that I need a cozy atmosphere with lots of life and colour around me. I've decided to start using all of my beautiful things I've collected and used mainly in my photshoots. And I don't care if the colours don't always match and the styles don't mix according to experts.


Hugs,
Minna :)

18 kommentarer:

"Een sneller kloppend hart ♥" sa...

Ohh I love the plates and the wonderful colors!

Regards, Veronique

Ljuva Drömmar sa...

Det är rätt! Strunta i att vara politisk korrekt ;)
Fram med mer saker man gillar även om de inte passar in i en viss stil. Du gör ju din alldeles egna stil och den kan aldrig vara fel!

Hoppas du får en härlig dag, kramar Maria!

colores sa...

I adore your shots and adore your style! for me it is perfect!!!

Randiga Tråden sa...

Javisst ska de användas, det är så vackert. Själv använder jag mina gamla prylar.

Åppå Källbackan sa...

Den första bilden är ljuvlig!! :) Jag älskar trähyllan du har på väggen!

Kram sandra

Sussi sa...

Ja heja på! Det blir bäst när man följer sin egen känsla...även om den ibland blir översköljd av brus från omgivningen...och du får ju särskilt mycket brus på tråden! Men det ser inte ut som du har tappat den ännu i alla fall! Jättemysiga bilder!
Kramen'
Sussi

Rosana Sperotto sa...

Belíssimo! Abraço do Brasil

NataljaOblonskaja sa...

Blir glad av dina härliga bilder idag.

katarina sa...

Hej!
Så rätt så rätt....
Och personligt blir det ju med alla saker man gillar framme..;)
Ha en mysig onsdagskväll!
Katarina

Linda sa...

å nu blev jag inspirerad att gå på loppis... porslinet, ååå!

Tigris Predikantan sa...

Mysigt vill även jag ha det!
;)

Anna sa...

Kul med gamla saker som snvänds... âr det första fatet ett Gröna Anna fat??
Har samlat på det sen lääänge + att jag fått endel efter min farmor!!
Âlskar den serien...mest den riktigt gamla!!

Kram Anna

Scilla sa...

Härligt! Har också gett mig 17 på att om jag inte använder det så ska jag inte ha det!

Tack för bloggtipset.

Kram,
Stina

Puumuli sa...

Hej och hälsningar från Finland!

Besöker första gången din härliga blogg; verkligen sköna bilder! Åh, vad jag längtar till sommaren...

Kram
Sari från Puumuli

Mary sa...

Oh yes, I feel the same way! I do get drawn toward simpler things at this time of year, but in the end, I cannot give up all my little treasures. :)

Your style is lovely!!!

Cassie sa...

You must have colour at this time of year to lift your spirits and warm yourself.

Beautiful plates you have shared here.
xx

susanne sa...

jag tror att de flesta människor har lite olika stilar representerade i sin inredning =) det finns ju så mycket att tycka om! vackra bilder från ett vackert hem!
susanne

vicki sa...

Good for you Minna- we are so silly not to be using our "pretty" things. You have inspired me to bring out my favorite things as well- why keep them put away! Good for you my friend- your photos are sheer delight!
Vicki