01 december, 2010






Tusen tusen tusen tack för alla härliga kommentarerna! Det gläder oss som bara den - och rullar vidare. Dags för lucka två alltså. Vad som gömmer sig i lucka nummer två får ni se här.

Dagens specialtack går till eminenta Jenny Strandh, varför får ni reda på snart

Kram, Minna & Marie

p.s. om ni vill ha virkbeskrivningen på svenska, maila Minna. Adress finner ni till höger, under "contact".

Thank you so so so much for your wonderful comments, we're so happy that you'll find our calendar-magazine inspiring. It inspires us to work on and proudly announce the opening of window nr two.

Today a special thanks goes to Jenny Strandh, you'll find out shortly (if you continue to the Calendar).

Hugs, Minna & Marie

25 kommentarer:

Therese sa...

Ytterligare inpiration som är ljuvlig, det enda som svider är att jag bor i norrlande... Men desto roligare för skåneborna!!!!
Ser fram emot morgondagens fortsättning på inspirationskavalkaden!
KRAM Therese - Sockenvägens Söta

Lotta 8`) sa...

God morgon :) Adventskalendern är så jättefin! Trevlig inspiration och vackra bilder. Fniss.... *viskar*...... det första jag gör på morgonen när jag kommer till jobbet, är att öppna kalendern ;) men jag använder också den fina datumbilden som skrivbordsunderlägg på datorn, ser så mysigt ut :)
Ha en bra dag ♥

C. Tvillingmamma sa...

Fantastiskt vackert och roligt givande,dock kan jag int emedvera och ta mig till skåne så jag önskar någon annan stor lycka i att få lära sig nåt nytt!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh boy, detta var verkligen ett härligt sätt att vakna på...en riktigt fin blomsterkalender. Jaaaa tack, jag är så gärna med på utlottningen av en kvällskurs hos Jenny och önskar då att få lära mig göra en murgrönedroppe... det låter så fint, men jag har inte haft möjlighet att åka dit på den kursen.
Varma hälsningar,
Lydia

Mirjami sa...

Such a beautiful moss balls!! Love them!

Välkommen sa...

En ljuvlig blogg, med massa inspiration. Tack för att du delar med dig..... bra tips för mig som preeeeecis försökt starta en blogg. Ha en go vinterdag.
Maria

Lyck-Annas sa...

Har svårt attt öppna dagens lucka men försöker senarr

AnnCharlotte sa...

Men oj...om jag skulle vinna så skulle jag vilja lära mig allt ;)))

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Binda en vacker krans,
det skulle jag vilja lära mig!
Bor I Malmö sä geografin är inget problem den här gången:)
Becky

Monica sa...

Hej !!!
Grattis till en helt underbar kalender !!!
Otroligt vackra bilder och alster och roligt att se fram emot varje dag.
Massor av inspiration och inte bara till jul .
Ett stort tack ska ni ha !!!
Bor i Italien, kan inte vara med i tàvlingen,men lycka till alla andra !!
Kram,Monica i Rom

virrigaplantan sa...

Trevlig "lucka"! Om jag tvingas välja vilken kurs... tror nog jag väljer utearrangemang. Lydias murgrönedroppe låter frestande!
Jag är lätt att få på fall när det gäller växter!
virrigaplantan

Jenny sa...

Oj, vad mycket fiiint!!!

Kram Jenny

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Vackert och inspirerande.
Kan tyvärr inte vara med i utlottningen eftersom jag bor utomlands.
Varm kram,
Ingrid

Madame C sa...

Så underbara, de grå lavamossbollarna med silvertråd! Attan, att det ska vara så mycket snö precis nu... Annars vet jag ju precis var jag skulle leta:)
Ha det gott,
Charlotta
Cesars trädgård

Madame C sa...

Glömde ju säga att jag så gärna, så gärna skulle vilja vara med i utlottningen:)
Charlotta

gittan sa...

Åh, en kurs hade verkligen suttit fint! Men att bara välja ett arr. jag skulle vilja göra är omöjligt eftersom jag skulle vija gå på flera av kurserna de håller. Men just nu hade en bordsdekoration iofs passat bra / gittan

Annakarin sa...

Ljuvlig blogg med massa skönhet!
Jag har i år utmanat mej själv och bjudit in min nyblivna mans hela familj på julstök hemma hos oss. Jag skulle så gärna vilja dekorera fint på bordet med Jennys inspiration.
Älskar att pyssla!

Marie//Tekla Maräng sa...

Nu äntligen fick jag *upp*
dagens lucka har försökt halv dagen.
Så härlig inspiration.
Åter kommer i morgon
Ha det gott:)

Jeanettes hus sa...

Klart att Ni skall ha med Jenny i ert magasin.
Varje gång man besöker hennes butik och hennes pappas blomsterskola får man ju hur mycket inspiration som helst.

Det är alltid nån ny idé man snappar upp där.

Gillar bilderna, du e bäst Minna.
Kramisar

L8 sa...

Klart man vill vara med och tävla i dagens lucka :) Vem skulle inte vilja få gå hos Jenny och jag skulle vilja lära sig att göra ett läckert, färgstarkt utearrangemang istället för det desperata som jag vanligtvis gör då man alltid är ute i sista sekund... Verkligen en trevlig idé med er adventskalender!!
Snöiga kramar

Lily sa...

Wow! Det vill jag inte missa..
Skulle vara superkul att gå en kurs hos Jenny :)
Kram Lily

Anonym sa...

Åh, vilken fin adventskalender! Jag skulle verkligen behöva hjälp av ett proffs. Har en hopplös trädgård (mossa och kirskål) som tack och lov ligger under ett tunnt snötäcke nu. Ett snyggt utearrangemang som drar blickarna till sig skulle göra susen.
Helene W

Lotta sa...

Årets bästa kalender! Vill gärna vara med i utlottningen och lära mig binda kransar.
Kram Lotta

Lotta sa...

Kul igen!
Väntar riktigt med att få öppna nästa dags lucka...
-Lotta-

Gerda-Thyra sa...

Äsch... jag skrev ju en kommentar på fel dag... det är ju HÄR på lucka 2 som jag ska skriva ju... fniss...
Hur som helst så är julkalendern fin och naturligtvis så vill jag vara med och tävla!