15 december, 2010

Organized Much



Behövde liten paus i allt julande och drömde iväg mig på Allt i Hemmets hemsida. Där hittade jag mitt andra hem. Sådär, precis sådär skulle jag vilja ha det om jag bodde i en lägenhet. Massor av saker. I ordning. Heltäckande bokhylla har jag suktat efter hela mitt vuxna liv... Lär nog sukta ett tag till. Men det är lättare när man vet att de finns.

Ni har väl inte missat dagens lucka? Och chansen att vinna en årsprenumeration på 101 idéer.

I needed a break in all Christmas-tasking and dreamed away at Allt i hemmets web. There I found my second home. Exactly, exactly like that I'd love to have it if I lived in an apartment. Lots of things. Everything in place. A book shelf covering a whole wall is what I have been longing for all my adult life. And it looks like I will keep longing. It's easier though when I know that they exist out there.

You haven't missed today's Calendar I hope.

10 kommentarer:

kullervilla sa...

Vilket hem så mycket att vila ögonen på...njuter
kramiz//kullervilla

me and alice sa...

Hej Minna!
Ja jag har suttit och njutit av bilderna på denna fantastiska lägenhet hela eftermiddagen sedan du visat dom på facebook! Helt underbara. Genast kom en hel massa nya ideér. Nej, nej tänkte jag inom mig!! Har inte tid att göra om en massa hemma nu, men oops det var redan förseeent!!! Hihi...

Vi kanske skulle flytta ihop du och jag. Jädrar så snyggt vi skulle ha det i vår lya då :)!

Kram Susanne
ps. Klart du får låna bilden... Du behöver inte fråga!

Nanna sa...

Hej igen Minna!

Vad kul att du är inte så långt från mig! Bor i Norra Lund själv :)

Tyvärr så är den tidningen i det inlägget i min dator bara 19 sidor långt och det verkar vara från den 3e dec. Det är en sy låda med turkosa saker i på framsidan och allt i tidningen är på engelska. Även mönster för stickning, virkning i.

Jag vet ju att chefredaktören heter Ulrika Falk men som du säger så kommer ju fler dagar i december innan jul (som tur är).

Kram Nanna

The Summer Porch sa...

Minna~ This is a lovely place I really like white painted hardwood floors.
Merry Christmas
Rosemary.

Nygammalt sa...

Hej!
Vilken fantastisk tävling du har!
Jag vill självklart vara med:
Ulrika Falk är svaret.
Kram.

camomilla sa...

Falk. Ulrika Falk. Tack och hej!

Kristin sa...

I love your organizing! It's beauitful! It inspires me to get mine organized!!

lotta sa...

Hej Minna,

Vilken underbar plats du har - både i webvärlden och i verkligheten... tack för att du hittade min blog så jag kunde upptäcka din!

Plupps krypin sa...

Hej
Gillar hängaren till alla cowboyhattar, den skulle passa min lillprins, han älskar hattar. 13 år men gillar det helskarpt.
Ha det gott Yvonne

Vita Tänder sa...

You can feel serenity in this organized chaos. White says it all.
I bet the scent of the books are pretty calming too!