06 december, 2010

Update 7 dec
Vinnaren av boken "Blomstrande idéer" är Virriga Plantan. Grattis!
The winner of the book "Blomstrande idéer" is Virriga Plantan. Congratulations!



Advent Calender Magazine, Dec 6th by Marie Samnegård & Minna Mercke Schmidt


Den 6 december - det är idag, och vi har lagt ytterligare sidor på Julkalender-tidningen. Idag är det bokförlaget Semic vi åter tackar...och dagens give away är.....(läs tidningen :))

***********************************************************
Update 7 dec
Vinnaren av boken "Blomstrande idéer" är Virriga Plantan. Grattis!
***********************************************************


Jag har fått många mail om tidningen går att köpa, men tyvärr. Inte än i alla fall :)

Kram,
Minna & Marie

December 6th - that's today and time for new pages on the Advent Calender.
We thank our sponsor Semic once again, and today's give away is... (check it out in the mag :))

****************************************
Update dec 7th
The winner of the book "Blomstrande idéer" is Virriga Plantan. Congratulations!
***********************************
I have received many mails about the Calender magazine and if it's available as a print version. Unfortunately, not yet :)





39 kommentarer:

Lotta sa...

Å så inspirerande att öppna luckorna .... det kliar i fingrarna... nu skulle jag vilja ha mossa..men under natten har det snöat minst 30 cm... Så det får väl vänta.
-Lotta-

Fines-Cottage sa...

oh, sooo beautiful! So lovely :-)

Renate

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej!
Vi har alltid en krans på dörren till jul.
Jag har redan Minnas bok, så jag avstår från utlottningen. Jättefin bok med massor av inspiration.
Kram
Ingrid

colores sa...

I am in love with it!!!

heavenandearth sa...

..såå vackra bilder som ger massor med inspiration! TACK!

Visst har jag en krans på dörren!
En i mossa med lite dekorationer!
Jag vill ju gärna vara med o tävla om boken! Då kan lära mig mer om jag vinner den!

Ha en skön måndag!
Kram!Iréne

camomilla sa...

jag brukar inte ha en krans på min höghusdörr, men i kalendern har jag sett så många fina idéer att jag alldeles säkert kommer att göra en egen krans i år! Boken verkar jättefin, hoppas jag har turen med mig!

Therese sa...

Här finns det många olika kransar, en i granris (givet!) Men även en gjord med grenar som sprayats lite vit slarvit, lindats med spets och prytts med änglavingar och ett vintagehjärta med ängel, samt en pepparkakekrans (som dottern tagit en tugga ur *ler*) Jag brukar försöka förnya kransar och arrangemang från år till år, så jag håller tummarna att jag blir lycklig vinnare till massor av inbunden inspiration! <3
Kram Therese - Sockenvägens Söta
bjarstig@live.se

Mirjami sa...

I usually have a wreath on my door and self made, of course!

Thanks for a lovely advent calendar that you've created! Been here every day :)

AnnCharlotte sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen...

Hjärtat Mitt sa...

Har kompisar som har köpt den och jag blir så sugen på att ha en själv. Det kliar i fingrarna när man ser alla fina inspirerade bilder :)

Sara sa...

Yleensä minulla on aina kranssi ovessa. Nyt siinä on vielä halloween aikaiset aronianmarjat, mutta nyt se täytyisi koristella jouluiseksi. Harmi vain kun pysyvä lumipeite tuli jo marraskuun puolessavälissä, niin puolukanvarvut jäi lumen alle...

Annica sa...

Jag varierar vår trapp från år till år...Men i år har jag äntligen fått tag på en spark och den ska dekoreras med tallris odyl..Önskar såklart inspiration av den fina boken.Hoppas,hoppas jag vinner=)Annica

virrigaplantan sa...

Oooh - DEN vill jag ha!
kram virrigaplantan

Anna sa...

Jag brukar faktiskt inte ha ngn krans på lägenhetsdörren, vilket är lite trist, men det beror på att vi numera har en ståldörr som man inte kan spika i. Har många år tänkt göra en krans till husets ytterdörr, men har inte kommit till skott. Kanske kan er kalender sparka mig i rumpan ; ) Tack för inspirationen

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo kransar eller små rosetter brukar jag ha på min lägenhetsdörr.
Vill gärna vara med och tävla om boken.
Ha det gott:)

Sofia sa...

Visst har vi en krans på dörren - och en stor bock gjord av granris bredvid. Till nästa jul hoppas jag att vi bor i ett större hus här på landet (vi söker aktivt efter ett) så då lär det bli många fler julprydnader både inne och ute.

Eftersom jag är en ung nyförälskad nybörjare på det här med blomsterdekorationer tas inspiration tacksamt emot...

Ha't gött allesammans!

Virpi sa...

Ovesta kranssia ei löydy, mutta oven viereltä seinästä kaksin kappalein. Syksyisin sidon aina köynnöshortensiasta muhkeat kranssit talveksi kuistia somistamaan. Jag brukar binda kranssar av hortensia (på början av hösten) som vinterdecoration till min veranda. Vist vill jag tävla om idéboken också!

Svenska Blomsterbloggar sa...

Harlig inspiration o boken ar superfin, har kikat i den i bokhandeln o hoppas att tomten kommer med en eller som man skulle ha lite tur i tavlingen.

krans ar en sjalvklarhet ;) Har samma stomme som jag varierar o klar om varje arstid + lite nar jag kanner for det.

/Em

Anonym sa...

What a nice Magazine, I would love to see it. jeanette

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hej, hej. Även här finns det flera olika kransar. Den senaste, och största, har jag hängt i vardagsrumtaket ovanför bordet oc satt stearinljus. Lyser så fint på kvällarna. :) Granris med spetsband sitter på ytterdörrarna. Jag vill jättegärna vara med oc tävla om den fina boke. :)
Ha en fin kväll!
/Anna-Karin

fröken knopp sa...

Underbar bok, jag vill gärna vara med o tävla!! :)

Kramar

Zdena sa...

Hi Minna and all, who works on the calendar. Thank you very much, that you find time to do that for us. its so beautiful and really helps me relax. I decorate! of course. Thank you for inspiration. I´m looking forward to next pages. have a nice christmas time, good bye to all, Zdena, czech republic

All Seasons sa...

What a beautiful magazine. Do you know of I can buy it here in the Netherlands?
My compliments for this wonderful magazine!!

Have a nice evening ☼
Warm greatings from Holland
Patricia

Madame C sa...

Åh, jag minns din tävling i våras, Minna, då du lottade ut ett exemplar av den fina boken! Jag vann inte då, men kanske den här gången:) Annars är det väl hög tid att ge sig den i julklapp;)

Det finns inget så välkomnande som dörrkransar eller dörrdekorationer! I år har jag för första gången gjort mina egna och det var så roligt. Kommer alltid att göra egna, hädanefter:)

Kram,
Charlotta

Spirande grönt - sa...

Fint!

Julkransen är given på dörren. I år ganska enkel i kinesisk en med ett gäng band och snören.

Fin kväll,

Rebecca

C. Tvillingmamma sa...

Nu banne mig vill jag vinna,boken är underbar!!! Och ja,jag tycker klart att tidningen borde komma ut så man kan köpa hem till sig och bara njuta...enda till nästa jul ;)

AnnikaS sa...

Det är en underbar kalender, lika inspirerande varje dag! Jag har alltid en moss krans på dörren till jul.

Jag vill absolut ta chansen att vinna ett ex av boken.

Helen sa...

Vilken underbar kalendertidning,sååå inspirerande! Jag vill alltid ha en krans på dörren, brukar försöka göra nya varianter varje år

Lisa sa...

For mig illustrerer en krans årets gang.
Just nu hænger en pilekrans på døren med japanske lygter i efterårsfarver. Den skal snarest smykkes med gran og andre julerier.
Glædelig jul!

majra1 sa...

Jag har en krans av mossa o annat från naturen på dörren. Vill gärna ha inspiration från boken.. :)

Mari

Ljuva Drömmar sa...

Jag skulle gärna vilja ha din bok. Skulle bli en fin julklapp till mig ;)

På min dörr hänger en krans jag gjort själv av mossa. Brukar bli lite olika varianter under året.

Kram Maria!

Scilla sa...

Härlig inspiration i dag igen! Naturligtvis har vi en krans på dörren - och "grankvast" på väggen bredvid!

Trevlig kväll!
Stina

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Åh en krans på dörren måste man ha och jag försöker ha det i någon form även om jag bor i lägenhet. Vi har branddörrar så pyntet måste hängas på handtaget. I år har jag inte gjort någon än men det kommer. Ett år blev det små buxbom kransar, förra året blev det trassel med lärkkottar och små vita paket! Tack för en trevlig adventskalender!

Jennie sa...

En krans på dörren hör julen till. Mamma har alltid bundit och dekorerat fantastiska skapelser. Själv tar jag genvägen att köpa kransen och bara dekorera själv, oftast med ett par hyacint eller tulpan lökar på ena kanten, med silvertrådar eller andra dekorationer till. I år har det varit sådär med inspirationen, så jag är så glad över att ha hittat hit till er, här finns det ju massor och blir över!!!

Carolina sa...

Jag har så ful dörr så hos oss blir det ingen krans utan jag satsar på fina arrangemang bredvid dörren istället, för att dra blicken dit istället.

Lotta sa...

Visst hänger där en liten krans. Lindad av tunna hasselspön, röda kornellgrenar och långa revor av oxbär, dekorerade med zinkhjärtan och massor av snö!

Anonym sa...

Din julkalender är så vacker!! Och självklart pryder en krans vår dörr. Bunden av mig och gjord av lingonris, blåbärsris och enris. Röd rosett och julgranskula :)

Maria
hatti_fnatti@hotmail.com

Lotta Fröjd sa...

Hemma hos mig så blir det alltid en krans på dörren till jul. Ibland är det en fin variant i plast men helst vill jag ha en egengjord som verkligen doftar jul med vackra band och fina färger.

mainnaho[at]hotmail[dot]com

Anonym sa...

Öppnar luckor varje dag och hoppas på tur!

lenamork@live.se